Som led i vores løbende bestræbelser på at forbedre brugeroplevelsen ved at benytte Googles tjenester, vil vi snart inkludere en ny faktor i beregningen af kvalitetsresultatet for dine søgeord: den tid det tager at hente din webside.

Hvorfor?
Der er to grunde til denne opdatering af kvalitetsberegningen: for det første giver det den bedste brugeroplevelse, når en side hentes hurtigt. Bridge-pages, redirects, langsomme servere og mange andre faktorer kan forøge ventetiden og dermed forstyrre kundens adgang til den information der ønskes. I forlængelse af dette kan lange ventetider for sider betyde, at kunden simpelthen giver op, og at du dermed går glip af besøg på din side og mulige nye salg.

Hvornår og hvordan?
Ændringen af hvordan vi beregner kvalitetsresultatet for dine søgeord, vil ske indenfor få uger. Vi vil tilføje information om dine siders loadtider til søgeordsanalysesiden i din AdWords-konto. Du vil få besked, når de er tilgængelige. Du vil derefter have en måned til justere din side, før den nye beregning træder i kraft.

Efter en måned vil hastigheden af din side altså blive indregnet i dine søgeord kvalitetsresultat. Hvis din side er meget langsom, vil kvalitetsresultatet for dine søgeord falde, og din minimumbudpris pr. klik kan stige. Omvendt kan en side som hentes meget hurtigt opleve et forbedret kvalitetsresultat og dermed lavere minimumbud. AdWords-systemet vil efterfølgende reevaluere din side løbende. Det vil sige, at markante ændringer i ventetiden på din side, vil afspejles i dit kvalitetsresultat og dermed i din minimumbudpris pr. klik. Ændringer i dit kvalitetsresultat vil ske trinvist i løbet af nogle uger, efter at du har forbedret din side.

Yderligere information
Vi har endnu ikke tilføjet information om dette emne i det danske hjælpecenter, men i det engelske hjælpecenter kan du finde en artikel med uddybende information samt tips til, hvordan du kan reducere den tid det tager at hente din side.

Hvis du vil vide mere om kvalitetsresultatet og hvordan det beregnes, kan du finde information i det danske hjælpecenter. Du kan også benytte vores online-undervisning i AdWords Learning Center (findes kun på engelsk), hvor du på 7 minutter bliver ført gennem de grundlæggende principper for kvalitetsberegning samt hvordan kvalitetsresultatet generelt påvirker din annoncering.