AdWords Annonceopretter lanceret i dag!
21. november 2008
I dag lancerer vi AdWords Annonceopretterværktøjet i Danmark. Dette er et værktøj, der nemt lader dig oprette og tilpasse billedannoncer, så du kan udvide dine kampagner ud over tekstannoncer uden at skulle benytte yderligere ressourcer. Du finder værktøjet i din AdWords-konto, når du opretter en ny online-kampagne.
Dette værktøj giver dig mulighed for større tilpasning og det forenkler processen med at opbygge dine annoncer:
Da mange annoncører prøver denne funktion og giver nyttig feedback, har vi besluttet at dele nogle af de bedste erfaringer for anvendelse af Annonceopretter (i øjeblikket kun tilgængelig på engelsk). Forhåbentlig får du med disse tips en flyvende start med dine nye billedkampagner.
Når du opretter din annonce, er tilpasningsmuligheder nøglen.
God fornøjelse med at oprette dine billedannoncer!
Dette værktøj giver dig mulighed for større tilpasning og det forenkler processen med at opbygge dine annoncer:
- Billedvælger: Du kan vælge imellem billeder du tidligere har uploadet når du opretter dine annoncer, så du ikke behøver at uploade nye billeder fra din computer.
- Direkte redigering: Du kan øjeblikkeligt se, hvordan dine tekst-, billed- og andre tilpasningsvalg vil se ud.
- Se hvilke annoncestørrelser der er til rådighed for hver skabelon: Du behøver ikke at fuldføre hele annonceoprettelsesprocessen for at se, hvilke størrelser din annonce er berettiget til at køre i.
- Skabeloner: Du kan vælge mellem en lang række skabeloner til at tilpasse dine annoncer!

Da mange annoncører prøver denne funktion og giver nyttig feedback, har vi besluttet at dele nogle af de bedste erfaringer for anvendelse af Annonceopretter (i øjeblikket kun tilgængelig på engelsk). Forhåbentlig får du med disse tips en flyvende start med dine nye billedkampagner.
Når du opretter din annonce, er tilpasningsmuligheder nøglen.
- Sørg for at tilpasse farveskemaet, såsom baggrund og skriftfarve. Ved at ændre standard farve paletten, kan du gøre dine annoncer mere unikke for dit produkt og brand.
- Gennemgå alle tilgængelige annoncestørrelser for hver skabelon for at sikre, at teksten vises korrekt og billeder passer til annoncepladsen. Upload billeder og logoer, som passer til de anbefalede specifikationer, vi viser.
- Prøv forskellige skabeloner for at se hvad der giver de bedste resultater og optimer i overensstemmelse hermed.
- Brugen af gennemsigtig PNG-grafik kan få dine annoncer til at se mere professionelle ud ved at matche baggrunden af både billede og annonce.
- Øge buddet på din billedannonce, en praksis vi plejer at anbefale, da én billedannonce ofte er nødt til at konkurrere med flere tekstannoncer i auktionen om en enkelt placering.
- Bruge unikke søgeord på dine billedannoncer uden at påvirke effektiviteten af annoncegrupper der kun har tekstannoncer, især dem der kører på søgning samt Googles indholdsnetværk.
- Kontroller at den annoncerede webadresse er synlig. Hvis den er samme farve som baggrundsfarven, vil den ikke være synlig for brugeren og du er nødt til at redigere farverne før din annonce bliver berettiget til at køre.
- Billeder du uploader via Annonceopretteren bør være mindre end 50 KB for at være berettiget til at køre.
God fornøjelse med at oprette dine billedannoncer!