Har du lagt mærke til, at der allerede er godt fyldt op med julepynt i butiksvinduerne? Er du en af dem, der har højsæson for salg i de kommende uger?

Hos Google glæder vi os til julen! Vi ved, at det for dig kan være den mest intensive periode på året, så det gælder om at være forberedt – derfor vil vi gerne give dig nogle hurtige tips til din AdWords-annoncering:
  • Anvend både Søge- og Indholdsnetværket for at få maksimal effekt. Brugere, som juleshopper, surfer på hele nettet og leder efter inspiration!
  • Overvej dit budget. Trafikken stiger generelt et stykke ind i december, så vær opmærksom på, om din annoncering stopper for tidligt på dagen.
  • Vær forberedt på at øge din CPC. Konkurrencen på de mest populære søgeord bliver mere intens, så hvis du vil bevare eller opnå en god position, gælder det om at være forberedt på at forhøje buddet for dem. Du kan eventuelt oprette en rapport for din søgeordseffektivitet.
  • Opret gerne en separat kampagne med søgeord som ’julegave’, hvor du gør opmærksom på specifikke juletilbud, og brug generelt ’juletekst’ i dine annoncetekster.
  • Målret relevante sider i vores indholdsnetværk. Du kan finde gode sider via din AdWords-konto, når du opretter en placeringsmålrettet kampagne. Et godt tip kan være at målrette produktsammenlignings-sider eller sider med gaveidéer.
  • Læg Salgssporing ind på din ’Tak for dit køb’-side, så du kan kan følge med i, om dine julekampagner konverterer godt.
  • Sørg for at have fuldstændig produktdækning i din søgeordsliste.
Vi håber, at disse tips kan hjælpe dig med at møde julen og den øgede trafik.