Efter vores nylige indlæg om Google's indholdsnetværk, har mange af vores læsere skrevet e-mails hvor de beder om mere information om indholdsnetværket. Spørgsmålet er, hvordan man målretter sig mod potentielle kunder når de besøger relevante hjemmesider og læser indholdet, lige så godt som når de søger på Google. I løbet af de næste par uger, vil vi lave en række indlæg om Google's indholdsnetværk, for at give en detaljeret forklaring af hvordan det virker og hvordan du kan bruge det til at nå din målgruppe. Vi vil også introducere nye funktioner og værktøjer der kan hjælpe dig med at nå dine mål.

Som mange af jer allerede ved, er Google's indholdsnetværk et bredt netværk af forskellige sider der dækker alt lige fra kendte sider som tv2.dk, til sider der målretter sig til små niche målgrupper, så som blogs eller fora som hunde-forum.dk. Tilsammen når disse sider et bredere publikum på Internettet end nogen anden form for online enhed eller netværk. Ved at annoncere på indholdsnetværket, kan du udvide rækkevidden af din markedsføring til målrettede grupper og forbinde dit budskab til potentielle kunder som besøger disse sider hver dag.

Gennem denne række af indlæg, vil vi skrive om at begynde med indholdsnetværket og sikre at dine annoncer når de potentielle kunder mens de surfer på Internettet. Vi vil dække hvordan du kan tracke dine præstationer og se hvilke sider der giver dig flest klik som konverterer til salg og leads. Vi vil også skrive om at lave og vise display/billed baserede annoncer til dine brugere - noget der kan være en spændende ny indgangsvinkel for virksomheds ejere, som kan komplimentere dine tekst annonce kampagner på Google og andre steder.

Hvis du allerede er AdWords annoncør og gerne vil lære mere om at køre dine egne annoncer på indholdsnetværket, kan du i mellemtiden klikke her for at få mere information. Hvis du ikke er AdWords annoncør men overvejer at starte, kan du følge dette link. Tak fordi du læste indlægget, vi ses næste gang!