Få mere ud af dine midler - Del 1 af 2
11. februar 2009
Vi vil gerne dele nogle strategier der kan hjælpe dig med at tilpasse dine kampagner til den nuværende økonomiske situation. Vi vil vise dig nogle forskellige AdWords værktøjer og funktioner, som kan hjælpe dig med at få mest muligt ud af dit marketing budget. I denne uge vil vi fokusere på hvordan du kan få flere konverteringer fra din hjemmeside (salg, udfyldte formularer, konto registreringer etc.).
Når økonomien er på et lavpunkt, er det vigtigere en nogensinde at få det meste ud af den betalte søgetrafik. En måde at øge salget uden at øge budgettet er, at konvertere en større procentdel af de besøgende på din hjemmeside. På den måde kan du betale for det samme antal klik, men have en større andel af dem der bliver reelle kunder. Så hvordan kan du gøre det?
Det er her Webstedsoptimeringsværktøjet kan hjælpe. Webstedsoptimeringsværktøjet er et gratis værktøj fra Google, der lader dig sammenligne forskellige versioner af en hjemmeside og statistisk bestemme hvilken version der præsterer bedst. For eksempel: du kan lave to forskellige destinationssider, en med fire små billeder og en med ét stort billede og derefter videnskabeligt bestemme hvilket design der giver dig den højeste konverteringsprocent. Nogle gange kan små justeringer, såsom at ændre billedstørrelsen eller ordlyden af et salgsfremstød, forbedre konverteringsprocenten med 10, 20 eller endda 50%. Siden Webstedsoptimeringsværktøjet bruger reel bruger data, kan det tage gætværket ud af hjemmeside forbedringer og give dig sikring om, at du forbedrer din konverteringsprocent.
Webstedsoptimeringsværktøjet er meget nemt at implementere og du skal blot indsætte en lille Javascript kode på din hjemmeside samt på de forskellige varianter du ønsker at teste. Hvis du ikke er sikker på hvad du skal teste, kan du starte med denne guide:
Når økonomien er på et lavpunkt, er det vigtigere en nogensinde at få det meste ud af den betalte søgetrafik. En måde at øge salget uden at øge budgettet er, at konvertere en større procentdel af de besøgende på din hjemmeside. På den måde kan du betale for det samme antal klik, men have en større andel af dem der bliver reelle kunder. Så hvordan kan du gøre det?
Det er her Webstedsoptimeringsværktøjet kan hjælpe. Webstedsoptimeringsværktøjet er et gratis værktøj fra Google, der lader dig sammenligne forskellige versioner af en hjemmeside og statistisk bestemme hvilken version der præsterer bedst. For eksempel: du kan lave to forskellige destinationssider, en med fire små billeder og en med ét stort billede og derefter videnskabeligt bestemme hvilket design der giver dig den højeste konverteringsprocent. Nogle gange kan små justeringer, såsom at ændre billedstørrelsen eller ordlyden af et salgsfremstød, forbedre konverteringsprocenten med 10, 20 eller endda 50%. Siden Webstedsoptimeringsværktøjet bruger reel bruger data, kan det tage gætværket ud af hjemmeside forbedringer og give dig sikring om, at du forbedrer din konverteringsprocent.
Webstedsoptimeringsværktøjet er meget nemt at implementere og du skal blot indsætte en lille Javascript kode på din hjemmeside samt på de forskellige varianter du ønsker at teste. Hvis du ikke er sikker på hvad du skal teste, kan du starte med denne guide:
- Gør din side mere simpel: prøv at skabe en variant der har mindre tekst, færre input bokse, eller en kortere overskrift.
- Flyt din call-to-action til en mere fremtrædende position: prøv at skabe en variant, hvor den knap eller det link du ønsker brugere skal klikke på, får en anden position (nær toppen af skærmen? mere centreret?).
- Skift farve på din call-to-action knap: prøv at lave en variant hvor Indsend/Køb knappen er en farve med mere kontrast (såsom klar rød, eller grøn).
- Skift din salgsfremmende tekst: prøv at skabe en variant der understreger en anden salgsfremmende tekst, for at se om det har en effekt på salget (10% rabat vs gratis forsendelse).
- Ændr antallet af muligheder de besøgende ser: lav en variant med færre produktkategorier eller færre links, for at se om besøgende har nemmere ved at navigere på siden.