Et tip, vi ofte giver til vores annoncører, er, hvordan de kan forbedre deres annoncering ved hjælp af ekskluderede søgeord. Derfor har vi valgt også at tage emnet op her på bloggen.

Ekskluderede søgeord kan forbedre dine kampagners effektivitet og hjælpe dig med at få mere ud af dit budget. Når du tilføjer ekskluderede søgeord til dine kampagner eller annoncegrupper, vises dine annoncer ikke ved søgeforespørgsler, der indeholder den term, du har tilføjet som ekskluderet søgeord. På denne måde kan du bortfiltrere uønskede visninger og dermed primært nå de kunder, du virkelig ønsker.

En målrettet søgeordsliste kan sænke dine annonceringsomkostninger og sikre, at du kun modtager relevante besøg på dit websted. Hvis du ikke bruger ekskluderede søgeord, kan det betyde, at dine annoncer vises for brugere, der ikke er interesserede i dine produkter eller tjenester. Denne ikke-målrettede trafik kan sænke dit søgeords kvalitetsresultat og påvirker dit afkast negativt. Hvis du eksempelvis bruger de ekskluderede søgeord "udlejning", "leje" og "brugte", vises dine annoncer ikke ved søgeforespørgsler, der indeholder "udlejning", "leje" eller "brugte". Denne form for afgrænsning kan være meget nyttig, hvis du specialiserer dig i at sælge nye biler.

Du kan finde flere oplysninger her om, hvordan du kan tilføje ekskluderede søgeord i din AdWords-konto ved hjælp af Søgeordsværktøjet. Læs også her for mere information om ekskluderede søgeord.

Vi håber disse råd kan hjælpe dig med at målrette din annoncering mod de rette brugere!