Har du prøvet at bruge filtre i den nye AdWords-grænseflade? Med filtre har du mulighed for at se på netop de data, du vil se i din konto. Du kan bruge filtre overalt i din konto og gemme dem til senere brug.

Lad os prøve at se på nogle af de smarte ting, du kan gøre med filtre. Uanset hvilken fane du er på, kan du altid finde filtre under Filter og visninger.



Indstilling af et filter foregår på samme måde, uanset om du arbejder med annoncegrupper, søgeord eller placeringer. Men de kriterier, du kan filtrere efter, afhænger af hvad du vil filtrere. Du kan f.eks. filtrere søgeord efter søgeordstype, men du kan ikke filtrere annoncegrupper efter søgeordstype.



Du indstiller et filter ved at angive de kriterier, du ønsker. Du kan selv tilføje flere regler for at gøre dit filter mere specifikt. Du kan f.eks. samtidig indstille filtre for klikfrekvens (CTR) og gennemsnitlig position for at få vist søgeord med en høj klikfrekvens på anden side med søgeresultater. Hvis du vil anvende det samme filter igen og igen, kan du gemme det ved at markere afkrydsningsfeltet Gem filter.

Lad os forestille os, at vi vil finde de mest effektive søgeord i vores konto. I stedet for at rode rundt i alle søgeordene fra annoncegruppe til annoncegruppe kan vi bare filtrere efter høj effektivitet. Lad os prøve at finde søgeord med en højere klikfrekvens end 2 % og en konverteringsfrekvens på mindst 5 %.




Dette er også illustreret i vores YouTube-video "Find nye optimeringsmuligheder":





Når vi har filtreret listen, kan vi ændre vores mest effektive søgeord direkte i resultattabellen i stedet for at skulle klikke igennem til hver enkelt annoncegruppe.

Et andet sted, hvor du vil opdage, at filtre er meget smarte, er under fanen Annoncer, der viser alle dine annoncer i din konto, din kampagne eller din annoncegruppe.

Her kan du se, hvordan du kan bruge filtre til at få bedre indsigt i dine kampagner

Google Store har kampagner med to typer destinationssider: produktsider med et specifikt produkt, som f.eks. t-shirts, og kategorisider med hele produktgrupper, som f.eks. tøj. Vi vil gerne vide, hvilken sidetype der genererer mest salg. Da webadresserne for vores produktsider er formateret på en anden måde end webadresserne for vores kategorisider, kan vi oprette et filter til kun at vise annoncer, der har kategoridestinationssider ved at filtrere efter de destinationswebadresser, der begynder med http://www.googlestore.com/category.asp?.



Med dette filter er det let at se effektiviteten for alle de annoncer, der giver trafik på dine kategorisider. Vi kan sammenligne med den effektivitet, vi ser på produktsider. For Google Store fandt vi frem til, at kategorisider genererer mere salg end produktsider. Og den slags oplysninger kan hjælpe os med at forbedre vores kampagner.

Med filtre på fanen Annoncer kan du hurtigt finde frem til annoncer med en særlig godkendelsesstatus. Det er en hurtig måde at finde frem til alle afventende eller afviste annoncer i din konto.



Som du kan se, kan filtre bruges til mange forskellige formål. Prøv at se på dine kampagner på en anden måde. Du vil sikkert blive overrasket over, hvad du finder. God filtrering!