I denne udgave af "Ny grænseflade om torsdagen" vil vi tale om fanen Netværk. Fanen Netværk erstatter fanen Placeringer i den tidligere grænseflade, og den giver dig bedre overblik over, hvor dine annoncer bliver vist. På fanen Netværk kan du se dine annoncers effektivitet på forskellige netværk, som f.eks. Google-søgning, Søgepartnere og Indholdsnetværket.

Når du ser på, hvordan dine annoncer på indholdsnetværket klarer sig, kan du se, at den nye grænseflade deler oplysninger om indholdsnetværket op i to grupper: automatiske placeringer og administrerede placeringer.

Automatiske placeringer er sider på indholdsnetværket, hvor dine annoncer er blevet kontekstmålrettet. Kontekstmålretning matcher temaerne i din søgeordsliste med relevant sideindhold på websteder på vores netværk. Hvis du f.eks. har "skiudstyr" som søgeord i din annoncegruppe, vil Google sandsynligvis kontekstmålrette dine annoncer mod en side, der omhandler de bedste onlinetilbud på skiudstyr.

Administrerede placeringer er websteder eller specifikke webadresser, som du har udvalgt. Med administrerede placeringer kan du opstille et specifikt bud for et websted. Hvis et websted er meget effektivt for dig, og du ønsker at forbedre eksponeringen, kan du byde højere for den pågældende placering. Hvis et websted ikke er særligt relevant for dit tilbud, kan du på den anden side sænke dit bud eller udelukke webstedet.

Når du føjer et websted til dine administrerede placeringer, bruger vi stadig dine søgeord til at finde kontekstmatchende sider.

Automatiske placeringer

Når vi er tilbage i kontoen, kan vi se lidt nærmere på automatiske placeringer. Ved at klikke på Vis detaljer kan du se en tabel, der viser de websteder, hvor dine annoncer vises. Hvis du har brugt rapporten Placeringseffektivitet i den tidligere grænseflade, vil du nikke genkendende til den. Med den nye grænseflade har du altid denne rapport i din konto.

Du kan se, at hvert enkelt websteds effektivitet er vist i detaljer. De grønne mærker "Tilføjet" vises ud for de websteder, som du allerede har føjet til dine administrerede placeringer.

I denne tabel er der nogle få handlinger, du kan foretage. Du kan føje et websted til dine administrerede placeringer med et særligt bud for det pågældende websted. Hvis du vil have en detaljeret oversigt over din effektivitet på bestemte webadresser, hvor dine annoncer blev vist, kan du markere et websted og klikke på Vis rapporten Webadresser. Hvis et websted ikke opfylder dine annonceringsmål, kan du udelukke det fra din annoncegruppe eller kampagne.

Administrerede placeringer

Dine administrerede placeringer vises i en tilsvarende tabel:


Når du angiver særlige bud for administrerede placeringer, er det praktisk, at denne tabel har en kolonne til maks. CPC. På samme måde som med den øvrige del af den nye grænseflade kan du foretage ændringer direkte i tabellen. Hvis du f.eks. vil ændre dit bud for en placering, skal du blot klikke på buddet og indtaste et nyt. På samme måde som med dine automatiske placeringer kan du se rapporten Webadresser, så du kan få flere oplysninger om, hvor dine annoncer bliver vist.

Nederst på fanen Netværk finder du Ekskluderinger. Her opstilles alle de placeringer, som du har ekskluderet, så dine annoncer ikke vises på dem. Du kan ekskludere en placering på annoncegruppe- eller kampagneniveau.


Det var alt for vores rundvisning på fanen Netværk. Du kan altid finde flere oplysninger i Hjælp og på webstedet for den nye grænseflade.