Øjebliksbillede af konto, integrerede rapporter og Rapporter – statistik, grafer og rapporter er kernen i din AdWords-konto. Men med de store mængder data, der er tilgængelige, er det ikke altid nemt at finde, hvad du leder efter. I denne serie ønsker vi at gøre dig fortrolig med AdWords-rapportering – de forskellige typer rapporter, og hvordan de bruges til optimering. I dag vil vi introducere dig til de steder, hvor du kan finde AdWords-rapporter - og hvilke af dem der egner sig bedst til de enkelte opgaver. I næste uge vil vi forklare, hvilke typer rapporter der giver en hurtig oversigt over din kontos effektivitet og flere oplysninger om de brugere, der klikker på dine annoncer. I tredje del af serien vil vi uddybe, hvordan rapporter kan bruges til at optimere din konto.

Øjebliksbillede af konto

Øjebliksbilledet af kontoen på fanen "Startside" i din AdWords-konto giver et meget hurtigt overblik over din kontos effektivitet. Det giver hurtig adgang til nøglemålingerne for din konto og gør det muligt at sammenligne kampagneeffektivitet på tværs af to forskellige tidsperioder og målingstyper. For ikke at komplicere beskrivelsen holder vi os til de grundlæggende valgmuligheder. Hvis du ønsker mere dybdegående oplysninger og brugerdefinerede rapportindstillinger, kan du tjekke rapporterne i afsnittet om kampagnestyring eller i Rapporter.

Indbyggede rapporter i den nye grænseflade

En af de vigtigste funktioner i den nye grænseflade er de effektivitetsgrafer for hver sektion, der illustrerer udviklingen i op til to målinger inden for det valgte tidsrum. Denne funktion har til formål at integrere relevante data i grænsefladen og give nyttig indsigt, når du har behov for det, mens du administrerer dine kampagner. Du kan således spore din effektivitet og foretage justeringer på et og samme sted uden at skulle skifte frem og tilbage mellem rapporterings- og kampagnesektionen i din AdWords-konto.

For at bringe integrering af sporing og administration et skridt videre har vi gjort nogle af de integrerede rapporter handlingsorienterede. Nu kan du ikke blot få vist søgeforespørgsler eller placeringer, som du har kørt med, men har desuden mulighed for at føje dem til dine kampagner, hvis de fungerede godt for dig – eller udelade dem, hvis de ikke var tilstrækkeligt effektive.

Desuden kan du indstille brugerdefinerede filtre i dine integrerede rapporter, herunder alle aktive filtre eller tilpassede kolonneindstillinger og downloade din kontostatistik for at analysere den offline eller videresende den.

Rapporter

Med Rapporter får du systematisk adgang til alle statistikker for din konto. Du kan vælge mellem tolv forskellige rapporttyper og tilpasse dem efter dine behov. Gå til Rapporter, hvis du ønsker detaljerede rapporter og avancerede rapporteringsfunktioner, f.eks. gemme dine rapportindstillinger til senere brug, køre rapporter regelmæssigt eller eksportere de data, der skal analyseres offline og deles med andre.


  • I sektionen Indstillinger kan du angive det ønskede tidsinterval. Vælg, om du vil overvåge ændringer månedligt, ugentligt, dagligt eller for nogle rapporters vedkommende hver time. Du kan også angive, hvilke(n) kampagne(r) og annoncegruppe(r), du vil se på.
  • Tjek også de avancerede indstillinger for at se, hvilke valgfrie oplysninger der er tilgængelige for hver rapporttype, f.eks. ugyldige klikdata for kampagner og kontooversigtsrapporter. Hvis du har implementeret konverteringssporing, kan du også føje konverteringssporingsstatistik til din rapport. Tip: Vi foreslår, at du kun vælger de statistikker for din rapport, som du faktisk har behov for, for at forhindre, at rapporten bliver forvirrende. Du kan også bruge funktionen "Filtrer dine resultater" for at dykke endnu længere ned.
  • Indstillingerne Skabeloner, Planlægning og E-mail har forskellige muligheder for at gemme dine rapportindstillinger, køre den rapport, du har oprettet, regelmæssigt, sende den med e-mail og eksportere den i flere standardformater, f.eks. csv eller html, for at dele dine data.