Lancering af rapportering af gennemsynskonvertering på Googles indholdsnetværk
1. oktober 2009
Tidligere på året omtalte vi vores planer (link på engelsk) om at forbedre målingen af konverteringer i forbindelse med kampagner med displayannoncering på Googles indholdsnetværk. For at du bedre kan vurdere værdien af dine kampagner med displayannoncering lancerer vi i dag en ny funktion, der hedder rapportering afgennemsynskonvertering på Googles indholdsnetværk.
Displayannoncer har afgørende betydning for forbedring af brand-bevidsthed og motivering til købsovervejelser, og ved hjælp af rapportering af gennemsynskonvertering kan du bedre måle virkningen af din displayannoncekampagne i de tilfælde, hvor din annonce bliver set, uden at der umiddelbart bliver klikket på den. Rapportering af konvertering fra visning måler specifikt antallet af konverteringer i løbet af de 30 dage, hvor din displayannonce blev vist, men hvor der ikke blev klikket på den.
Ved hjælp af rapportering af gennemsynskonvertering kan du lettere sammenligne effektiviteten af din kampagne på Googles indholdsnetværk med effektiviteten af dine øvrige displayannonceringskampagner. Denne funktion kan også hjælpe dig med at finde frem til, hvordan og hvor det er bedst at annoncere, hvordan du bedst optimerer dine displayannoncekampagner, og endelig, hvordan du udnytter din investering i annoncering mere effektivt.
Her er et eksempel på, hvordan rapportering af gennemsynskonvertering fungerer: Lad os forestille os, at du sælger dyrefoder på internettet, og du måler konverteringer ud fra tilmeldinger til dit websteds e-mail-nyhedsbrev og på "Tak for handlen-siderne" i din indkøbskurv. Hvis en bruger ser din displayannoncer uden at klikke på den, men besøger dit websted igen inden for de næste 30 dage for at tilmelde sig dit e-mail-nyhedsbrev og for at købe et par kasser økologisk kattemad, vil du se, at der er rapporteret to gennemsynskonverteringer på fanen Kampagner i AdWords.
Allerede fra i dag kan du også gå til fanen Kampagner i AdWords og aktivere den valgfrie kolonne til rapportering af gennemsynskonvertering. Du skal have installeret AdWords-konverteringssporing, hvis du vil bruge rapportering af gennemsynskonvertering i dine kampagner.
Du kan finde flere oplysninger rapportering af gennemsynskonvertering på Googles indholdsnetværk ved at se i Hjælp. Vi håber, denne funktion kan give dig bedre oplysninger om dine kampagner, og at den kan være med til at give dig det optimale udbytte af dine kampagner med displayannoncering.
Displayannoncer har afgørende betydning for forbedring af brand-bevidsthed og motivering til købsovervejelser, og ved hjælp af rapportering af gennemsynskonvertering kan du bedre måle virkningen af din displayannoncekampagne i de tilfælde, hvor din annonce bliver set, uden at der umiddelbart bliver klikket på den. Rapportering af konvertering fra visning måler specifikt antallet af konverteringer i løbet af de 30 dage, hvor din displayannonce blev vist, men hvor der ikke blev klikket på den.
Ved hjælp af rapportering af gennemsynskonvertering kan du lettere sammenligne effektiviteten af din kampagne på Googles indholdsnetværk med effektiviteten af dine øvrige displayannonceringskampagner. Denne funktion kan også hjælpe dig med at finde frem til, hvordan og hvor det er bedst at annoncere, hvordan du bedst optimerer dine displayannoncekampagner, og endelig, hvordan du udnytter din investering i annoncering mere effektivt.
Her er et eksempel på, hvordan rapportering af gennemsynskonvertering fungerer: Lad os forestille os, at du sælger dyrefoder på internettet, og du måler konverteringer ud fra tilmeldinger til dit websteds e-mail-nyhedsbrev og på "Tak for handlen-siderne" i din indkøbskurv. Hvis en bruger ser din displayannoncer uden at klikke på den, men besøger dit websted igen inden for de næste 30 dage for at tilmelde sig dit e-mail-nyhedsbrev og for at købe et par kasser økologisk kattemad, vil du se, at der er rapporteret to gennemsynskonverteringer på fanen Kampagner i AdWords.
Allerede fra i dag kan du også gå til fanen Kampagner i AdWords og aktivere den valgfrie kolonne til rapportering af gennemsynskonvertering. Du skal have installeret AdWords-konverteringssporing, hvis du vil bruge rapportering af gennemsynskonvertering i dine kampagner.
Du kan finde flere oplysninger rapportering af gennemsynskonvertering på Googles indholdsnetværk ved at se i Hjælp. Vi håber, denne funktion kan give dig bedre oplysninger om dine kampagner, og at den kan være med til at give dig det optimale udbytte af dine kampagner med displayannoncering.