Rapportcenteret har længe været stedet, hvor du kunne finde detaljerede oplysninger om din kampagnes effektivitet. Rapporter med detaljerede oplysninger som geografisk effektivitet og tidspunkt på dagen kan give dig ny indsigt gennem målinger, som ikke er tilgængelige under fanen Kampagner.

Men der kan dog være ulemper ved at bruge rapportcenteret: Det kan tage lang tid at oprette og køre tilpassede rapporter, og du skal navigere tilbage til fanen Kampagner for at følge op på eventuel indsigt.

Vi afhjælper disse problemer ved at forbedre integreringen af avancerede effektivitetsdata i kampagnestyring. I stedet for at køre rapporten Placeringseffektivitet kan du nu administrere dine automatiske placeringer under fanen Netværk. I stedet for at køre en søgeforespørgselsrapport kan du bruge valgmuligheden "Se søgeudtryk" under fanen Søgeord for at se, hvilke søgninger der viser dine annoncer.

Du kan også bruge de nye segmenteringsfunktioner til at opdele og organisere dine data direkte i kampagnestyring. Klik på menuen "Filter og visninger" over din statistik, og vælg så valgmuligheden "Segmenter efter" for at se forskellige detaljeniveauer, som er tilgængelige for visning.
Valgmulighederne for segmentering, som er tilgængelige for dig, varierer afhængigt af, om du ser på søgeord, annoncegrupper eller kampagner. Hvis du ser på søgeord, kan du segmentere efter søgeordstype. Hvis du ser på kampagner eller annoncegrupper, kan du segmentere efter netværk for hurtigt at sammenligne din effektivitet på Google og partnerwebsteder med din effektivitet på indholdsnetværket.

Udover valgmulighederne for segmentering har vi for nylig introduceret tidsbaseret segmentering af dine kampagner, annoncegrupper og søgeord. Nu kan du opdele statistikker pr. dag, uge, måned, kvartal eller år med henblik på at isolere ændringer i din effektivitet. F.eks. hvis din oversigtsgraf over effektivitet viser et skarpt fald i antallet af klik, kan segmentering pr. dag vise dig ændringer i andre statistikker, som kan være med til at forklare, hvorfor du har oplevet et fald i trafik.

Du kan også segmentere efter ugedag. Denne valgmulighed er nyttig, hvis du leder efter hjælp til annonceplanlægning. Prøv at segmentere din effektivitet i de sidste par måneder: Hvis din effektivitet afviger på dramatisk vis på en given ugedag, kan du justere dine bud for at tage højde for ændringer i brugeradfærd.

I de kommende måneder tilføjer vi endnu flere data fra rapportcenteret i fanen Kampagner. Så næste gang du leder efter ny indsigt til at forbedre din effektivitet, finder du det nemt her.