Gode tips til webdesign
4. februar 2010
Velkommen til vores serie om webstedsdesign
I de næste fem indlæg gennemgår vi nogle vigtige koncepter om webstedsdesign, der kan hjælpe dig med at få succes i e-handel og få mest muligt ud af dine AdWords-kampagner.
I de to første indlæg giver vi dig de bedste fremgangsmåder vedrørende webstedsdesign og optimering af destinationssiden. Vores tredje indlæg fokuserer på produktkategorisider, og hvordan du kan styrke din indkøbsproces, fulgt af et fjerde indlæg om tip og værktøjer til, hvordan du bedst muligt kan spore dit websteds effektivitet. Vi slutter serien med et indlæg om vigtige kulturelle overvejelser, når du skal udvikle websteder på flere forskellige sprog.
Det vigtigste, du skal tænke på, når du reklamerer for dit firma online, er at betragte dit websted, som om det var en fysisk butik. Hvad forventer du, når du går ind i en butik? Købere ser sædvanligvis efter en række grundlæggende elementer. Først og fremmest vil de gerne have, at det er nemt at finde frem til varerne, så organisering er et meget vigtigt element. For det andet skal priser og tilbud vises klart og tydeligt. Og endelig forventer kunderne en god kundeservice, hvilket sædvanligvis leveres af en butiksassistent. I en fysisk verden går man måske stadigvæk lidt omkring i butikken og kigger efter forskellige ting, men når man skal sælge noget online, er det sværere at fastholde kunderne. Vidste du f.eks., at besøgende sædvanligvis beslutter, om de skal blive på en destinationsside eller ej, inden for de første otte sekunder?
Det her er nogle af de grundlæggende elementer, der måske automatisk afholder dine besøgende fra at blive på din destinationsside, så forsøg at undgå dem:
- Pop op: Det er meget vigtigt, at du ikke forhindrer dine besøgende i at se hele din side. Du skal lade dem frit beslutte, hvor de vil fortsætte hen.
- Lang indlæsningstid: Onlinehandlende er af natur utålmodige og kritiske, så det er bedst at gøre det hele så nemt som muligt for dem.
- Registrering: Det er en alvorlig forhindring for brugerne, hvis de er nødt til at registrere sig eller oprette en konto for at kunne få adgang til et websted. Hvis du virkelig har brug for, at dine besøgende registrerer sig, så skal du forklare fordelene ved at gøre det, og du skal gøre processen helt enkel. En anden god mulighed er at lade brugerne beslutte, om de vil registrere sig, når de har gennemført deres køb, ved at du til gengæld tilbyder dem yderligere rabatter fremover.
I det næste indlæg vil vi fokusere på tre vigtige områder for et websteds resultat, blandt andet om hvordan du kan udforme dit websted samt navigering. Vi ser frem til at høre dit feedback på denne her serie!
Skrevet af Maribel Muñoz Cortés & Gorjan Dimitrov - Inside AdWords-teamet