Målretning mod mobilannoncer er lige blevet bedre
24. februar 2010
Hvis du er mobilannoncør, kan du nu vælge særlige telefoner eller enheder, hvor du vil have dine annoncer vist. Du skal blot vælge "iPhones og andre mobilenheder med fulde internetbrowsere" på fanen Kampagneindstillinger i din AdWords-konto, så vil du finde en ny samling med avancerede muligheder for målretning mod særlige enheder. De mulige indstillinger vil være forskellige afhængigt af, hvilket land der er valgt til kampagnen.
Denne forbedrede målretning medfører, at brugerne vil komme til at se mere relevante annoncer. Annoncører med meddelelser eller tilbud, der er specifikke for udbyder eller enhed, kan vise deres budskab for de rette brugere.Det kan især være nyttigt for annoncører med destinationssider, der er blevet optimeret til en bestemt enhed, der har faktureringssamarbejde med bestemte udbydere, eller som har udviklet mobilapplikationer til en bestemt platform. Hvis du benytter en Android-telefon, vil du ikke få annoncer for iPhone-applikationer.
Vi gør det faktisk også lettere for enhver at udvikle målretningsannoncer for mobilapplikationer. Nu vises annoncer, der linker til mobilapplikationsdownloads, automatisk kun på enheder, der tilbyder disse applikationer. Og annoncen vil vise et link med "Download" i stedet for en webadresse. Annoncører skal blot indføje "itunes.apple.com/" eller "market.android.com/" efterfulgt af applikationsnavnet i annoncens annoncerede webadresse, så vil den automatisk blive vist som "Download iPhone App" eller "Download Android App".
Vi håber, at disse nye målretningsindstillinger vil give en bedre og mere relevant brugeroplevelse.
Skrevet af Mike Schipper & Gorjan Dimitrov - Inside AdWords-teamet