Nyt værktøj til brandingorienterede annoncører på Googles indholdsnetværk
Der findes to typer annoncører, der kan vise kampagner på Googles indholdsnetværk. Den første gruppe omfatter annoncører, som ønsker direkte respons og måler effektiviteten for deres kampagner i forhold til klik, trafik på deres websted og omsætning. Den anden grupper tæller brandingorienterede annoncører, som typisk anvender displayannoncer til at øge bevidstheden og overvejelsen vedrørende køb for et produkt eller en tjenesteydelse, som en bruger eller kunde i fremtiden kunne tænkes at købe. Andre annoncører ønsker et opnå en kombination af disse mål og søger derfor at øge bevidstheden og også frembringe en handling eller respons.
Denne funktion, som frasorterer annoncer under skillelinjen, gør, at brandingannoncører kan være mere selektive i forhold til de steder, hvor annoncerne vises. Det nye filter giver annoncørerne mulighed for kun at vise annoncer på placeringer, som vises på brugerens skærm, når siden indlæses, uden at de skal scrolle ned.
Et kæmpe udbud af forskellige webbrowsere, skærmstørrelser og skærmopløsninger gør det svært for annoncører at forudsige, hvor en annonce lander, da den samme placering muligvis viser meget forskelligt på hver enkelt brugers skærm. For at forenkle denne proces for vores annoncører har Google implementeret en statistisk løsning, som undersøger, hvilke annoncer der vises over og under skillelinjen. Denne statistisk relevante model betragter kun annoncer som værende "over skillelinjen", hvis hele indholdet vises på skærmen, når browservinduet er indlæst.
Du kan læse mere om det værktøj her.