Dine annoncer på iPad
14. april 2010
Ligesom mange af jer gør det, glæder vi os meget til, at Apples iPad snart bliver frigivet og til de lovede tablet-pc'er. Innovative produkter som iPad'en er de allerførste i en helt ny klasse af enheder, der ser ud til at gøre det meget nemmere og sjovere at få adgang til information og andet indhold.
I løbet af det sidste års tid har vi arbejdet på at sikre os, at vores annonceringsprodukter fungerer godt på en helt ny klasse af spændende - nye enheder - mobiltelefoner med komplette internetbrowsere som iPhone og de enheder, der bruger Android. Populariteten af denne type mobilenheder er eksploderet, og det har givet annoncører mulighed for at opnå en stadigt større rækkevidde og fantastiske resultater (teksten findes kun på engelsk). Da disse avancerede telefoner udgør 50 % af mobilsøgeforespørgslerne, er det særdeles værdifuldt for annoncører at kunne nå ud til disse brugere.
På mange måder ligner en iPad disse mobilenheder mere, end den ligner stationære og bærbare computere. Den kører på et mobiloperativsystem, har en berøringsfølsom skærm, kører mobilprogrammer og er i høj grad bærbar og egnet til browsing på farten. Derfor har vi besluttet indtil videre at inkludere iPad som en mobilenhed i AdWords. Det betyder, at I som AdWords-annoncører nemt kan udvide rækkevidden for jeres nuværende annoncekampagner til disse nye typer enheder.
Hvis I vil sikre jer, at jeres annoncer vises på nye mobilenheder som iPad'en, skal I bare sørge for, at I har valgt "Alle mobilenheder" i kampagneindstillingerne i afsnittet "Netværk og enheder". I kan også bruge standardindstillingen "Alle tilgængelige enheder".
Hvis I gerne vil målrette specifikt mod iPad, så er vores udviklere i fuld gang med at arbejde på den endelige afprøvning af en indstilling, der vil give jer mulighed for at gøre lige præcis dét. Indstillingen vil dukke op i de kommende dage, når du vælger "Målret kun mod udvalgte mobilenheder". Og bare rolig – hvis I allerede har ændret jeres AdWords-indstillinger til, at jeres annoncer ikke skal vises på disse mobilenheder, så dukker de heller ikke op på iPad.
Naturligvis er hele den verden, der omfatter enheder som iPad, stadig kun i sin vorden, så disse enheder kan udvikle sig på måder, som vi slet ikke har forestillet os endnu. Derfor fortsætter vi med at holde øje med området, så vi sikrer os, at uanset hvilken retning, enhederne udvikler sig i næste gang, så får vores annoncører den rækkevidde, den kontrol og de funktioner, de har brug for, så de kan opnå de bedste resultater via deres annoncekampagner.
Skrevet af Paul Feng, Group Product Manager for Google Mobile Ads & Gorjan - Inside AdWords-teamet