Klik for at ringe-telefonnumre er nu blevet bedre
6. april 2010
Vi har netop lanceret nye klik for at ringe-telefonnumre til lokale annoncer, der bliver vist på mobilenheder med fulde internetbrowsere, som f.eks. iPhone, Android eller Palm Pre. I denne uge tilbyder vi de samme klik for at ringe-fordele til nationale annoncører ved hjælp af telefonudvidelser. Med telefonudvidelser kan du tilføje et telefonnummer, der skal vises, når din annonce vises, uanset hvor brugeren befinder sig. Dit nummer vil blive vist som sidste linje i annoncetekster i eksisterende eller nye kampagner. På den måde kan kunderne komme i forbindelse med din virksomhed pr. telefon direkte fra annoncen. Det kan især være nyttigt, hvis du har et call center, der håndterer kundeforespørgsler eller tager imod ordrer direkte.
(Klik for at se billede i fuld størrelse)
Sådan kan du få vist din virksomheds telefonnummer på mobilenheder med fulde internetbrowsere:
1. Indstil telefonudvidelser, og tilføj virksomhedens telefonnummer. Kunder vil kunne klikke for at ringe op til din virksomhed direkte fra din annonce.
(Klik for at se billede i fuld størrelse)
2. Kontroller, at du har valgt at vise dine annoncer på iPhones og andre mobilenheder med fulde internetbrowsere i dine kampagneindstillinger.
(Klik for at se billede i fuld størrelse)
Du kan se, hvor mange opkald du har modtaget for hvert søgeord, hver annoncegruppe eller hver kampagne, på siden Kampagneoversigt i AdWords.
Under fanerne Kampagner, Annoncegrupper og Søgeord på siden Kampagner klikker du på knappen "Segmenter" over statistiktabellen.
Vælg "Kliktype" for at få vist, hvilke klik der resulterede i henholdsvis besøg på dit websted og telefonopringninger.
Få flere oplysninger i Hjælp til AdWords.