I AdWords-supportafdelingen bliver vi ofte mødt med mærkværdige “fakta om AdWords”, som kunderne har fundet på nettet eller hørt gennem rygter. For nylig samlede vi en række udbredte misforståelser om AdWords, som vi var blevet gjort opmærksom på. Nu vil vi gerne bruge denne blog til at afklare disse udbredte myter om AdWords og fortælle dig, hvordan det egentlig hænger sammen. Så lad os straks starte med den første myte om AdWords.

Myte nr. 1: Mit annonceringsforbrug på Google AdWords påvirker placeringen af mine websteder i Googles gratis søgeresultater.

Faktum: Google AdWords er helt uafhængigt af de gratis søgeresultater fra Google og omvendt. Et højere eller lavere annonceringsforbrug har derfor hverken positiv eller negativ indvirkning på din placering i Googles gratis søgeresultater. Det er også en myte, at hvis du annullerer din AdWords-konto, bliver dit websted automatisk udelukket fra Googles gratis søgeresultater. Du kan finde flere oplysninger om rangering af dit websted i de gratis Google-søgeresultater på Googles webmastercentral.


Myte nr. 2: Google AdWords har afvist mit kreditkort.

Faktum: Google afviser normalt ikke kreditkort. Det er typisk din bank, kortudsteder eller dennes system til betalingsbehandling, der afviser kortet.

Hvis dit kreditkort er blevet afvist, bør du først kontrollere nedenstående. Muligvis er nogle af følgende oplysninger ikke angivet korrekt på siden Faktureringsindstillinger:

* Kreditkortnummer eller sikkerhedskode
* Udløbsdato
* Faktureringsadresse og/eller telefonnummer

En af følgende værdier er muligvis sat for lavt. Kontakt kortudstederen eller din bank for at få løst disse problemer:

* Kreditmaksimum
* Maksimalt beløb pr. debitering
* Antal mulige debiteringer i en bestemt periode

Det kan også være, at dit kort ikke tillader følgende transaktioner:

* Online-debiteringer
* Automatiske debiteringer

Du bedes først kontakte AdWords-kundeservice, når du har undersøgt og kan udelukke disse årsager. Tak for din forståelse.


Myte nr. 3: Det er vigtigt, om man bruger store eller små bogstaver i AdWords-søgeord

Faktum: AdWords-systemet skelner ikke mellem store og små bogstaver. Det vil måske overraske dig at høre, at vores kontostrateger faktisk kun bruger små bogstaver, når de opretter søgeordslister:
UMTS = umts
Android-telefon = android-telefon

Myte nr. 4: Mine konkurrenter klikker på mine annoncer, og Google træffer ingen foranstaltninger mod dette.

Faktum: AdWords-annoncørernes sikkerhed har højeste prioritet hos Google. Antallet af klik på Google AdWords-annoncer analyseres omhyggeligt i tre omgange for at undgå misbrug. Vi anvender en kombination af forskellige unikke og nyskabende metoder i hvert skridt af filtreringsprocessen, hvilket maksimerer proaktiv sporing af ugyldig aktivitet. Vores ingeniører arbejder desuden konstant på at forbedre vores overvågningsteknologi, forstærke filtrene og undersøge et voksende signalsæt.
  • Realtidsfiltre: Vores realtidssystemer bortfiltrerer aktivitet, der passer med en profil på ugyldig aktivitet (som f.eks. overdrevent gentagne klik). De frasorterer også klik eller visninger fra kendte kilder til ugyldig aktivitet.
  • Offlineanalyser: Vores undersøgelsesteam bruger specialiserede algoritmer, værktøjer og teknikker til proaktivt at undersøge tilfælde af ugyldige klik.
  • Reaktive undersøgelser: Alle annoncørforespørgsler behandles af et medlem af vores team til overvågning af klikkvalitet, der gennemgår annoncørens kontotrafik.
Dette tretrinssystem til opsporing af ugyldige klik er blevet gennemgået af en uafhængig ekspert, Dr. Alexander Tuzhilin, som er professor inden for informationssystemer ved New York University. Han mente, at vores system er tilstrækkeligt, og fremhævede den høje kvalitet og de konstante forbedringer. Du kan læse hele hans rapport her: Tuzhilin Report (pp. 25-26, 47). Det relaterede blogindlæg findes på den officielle Google-blog.

Du kan finde flere oplysninger om ugyldige klik i vores ressourcecenter for kvalitet af annoncetrafik.

Nu kender du sandheden bag fire af de mest udbredte misforståelser vedrørende AdWords. I del 2 vil vi præsentere dig for endnu flere myter om AdWords og fortælle dig, hvordan det egentlig hænger sammen. Kig snart forbi igen for at læse mere nyt.