Kunsten at skrive gode annoncetekster - Del 1
2. december 2010
Vi har tidligere skrevet nogle forslag til hvad man skal overveje, når man udformer en annoncetekst, men denne gang synes vi, at vi vil gå endnu mere praktisk til sagen. I den første del af denne serie giver vi konkrete eksempler på, hvad man skal huske med hensyn til den underliggende kontostruktur for at gøre annonceteksten så logisk og relevant som muligt, mens den anden del omhandler mere kosmetiske ændringer for at gøre din annoncetekst end mere iøjnefaldende. Som udgangspunkt bruger vi et eksempel fra en online elektronikbutik, der ønsker at annoncere for både kameraer og tv-apparater på deres websted.
Relevant struktur
Relevant struktur
For at annonceteksten er logisk og passende, er det vigtigt at have en god kontostruktur, og ofte foreslår vi, at man har en kontostruktur der ligner hjemmesidens struktur. Husk også på, at hver annoncegruppe bør afspejle det produkt og de søgeord, der bruges i din annoncegruppe.
Med andre ord, hvis du ønsker at annoncere for både kameraer og tv, er det en god ide først at oprette en kampagne for kameraer og en separat kampagne for tv. I kamerakampagnen kan du oprette en annoncegruppe der indeholder søgeord for spejlreflekskameraer, og en anden annoncegruppe for digitale kameraer som vist i nedenstående eksempel.
Kampagne: Kamera
1) Annoncegruppe: Digitalkamera
Kampagne: Kamera
1) Annoncegruppe: Digitalkamera
- Søgeord: Digital kamera, digitale kameraer, gode digitale kameraer, køb digitale kameraer online
- Søgeord: spejlreflekskamera, spejlreflekskameraer, godt spejlreflekskamera, køb spejlrefleks online
Tænk på grammatik og stavning. Sørg for at gøre din annoncetekst grammatisk relevant og forståelig. En korrekt stavet tekst giver tillid og gør indirekte både virksomheden og annoncen mere pålidelige. Du kan læse mere om vores retningslinjer for annoncering her.
Deep Link annoncer. Lad en annonce som fokuserer på digitale kameraer linke til den specifikke side, hvor man kan se den vifte af digitale kameraer som du tilbyder. Det bringer dig tættere på kunden købsbeslutning og det vil forhåbentlig føre til flere konverteringer.
Skriv mindst to versioner af annonceteksten i hver annoncegruppe. Når du skriver annoncetekster er svært at vide, hvilken af disse to udgaver der fungerer bedst: "Køb Digitalkamera Online" eller "Køb nyt digitalt kamera?". Hvilken udgave vil få den største respons fra forbrugerne? For at finde ud af dette skal man forsøge at skrive forskellige udgaver af annonceteksten for at have set se, hvilken version der virker bedre. Forsøg altid at fremhæve kvalitet, kendetegn eller tilbud i hver udgave af annoncen. Når dataene er begyndt at blive indsamlet (der begynder at komme klik) kan AdWords-systemet analysere, hvilken annonce der fungerer bedst, og så vil det vise den annonce oftest.
Vi håber, at disse tips vil inspirere dig til at skrive en relevant og logisk annoncetekst, der giver kunden det som kunden har brug for. Hold øje med den anden del af denne serie hvor du vil få endnu flere tips til den fysiske fremtoning af annoncerne.
Skrevet af Kristin Sarstedt - Inside AdWords-teamet
Skrevet af Kristin Sarstedt - Inside AdWords-teamet

