AdWords for begyndere – Del 1
11. februar 2011
Er du lige begyndt at annoncere med AdWords, eller skal du lige have repeteret de grundlæggende ting i programmet? Hvis det er tilfældet, så er det lige blogserien for dig. I denne serie vil vi gennemgå forskellige dele af, hvad der er vigtigt at være opmærksom på, når du er ny i det at annoncere med AdWords. I dag vil vi starte med at kigge på søgeord og på, hvordan du skal administrere dem i din konto.
Et søgeord er det udtryk, du bruger (ord eller sætning) for at din annonce skal blive udløst blandt de sponsorerede links. Det er vigtigt at overveje, hvilke søgeudtryk kunderne bruger, når de søger på internettet, og bruge det som inspiration til de søgeord, du vil føje til i din konto. Når du har føjet nye søgeord til i din konto, er der et par tommelfingerregler, der er vigtige at være opmærksom på:
- Når søgeordene begynder at modtage trafik, skal du midlertidigt standse søgeord, der har mere end 100 visninger og samtidigt en CTR, der er lavere end 1 %. Ellers vil det kunne påvirke kvalitetsresultatet af søgeordene negativt.
- Brug 2 - 3 ord i konstruktionen af dit søgeord, da ét ord ofte er for generelt og ikke specifikt nok. Hvis du f.eks. sælger brugte biler, er det godt at have sætningen "brugte biler" som søgeord i stedet for blot "bil". Hvis du bare har "bil" som søgeord, kan du udløse alt muligt lige fra "legetøjsbil" til "ny bil" eller "billakering".
- Brug søgeord, der benyttes i annonceteksten, og som relaterer til annoncen, produktet og den destinationsside, du vil annoncere for.
- Med et højere kvalitetsresultat, kan du også annoncere mere med det samme budget.
- Skriv søgeordene i både ental og flertal , så du dækker alle søgeudtrykkene.
Hvad er fordelene ved at gøre dette? Som udgangspunkt skaber mere specifikke søgeord med højere relevans flere klik, hvilket igen fører til flere kunder på dit websted. Det betyder også, at din marketing bliver mere målrettet, og at du betaler for klik fra kunder, der er relevante for din forretning. Endelig får du bedre kontrol over det budskab, du vil have ud.
Vi håber, at du vil kunne bruge disse tip, når du annoncerer med AdWords. Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du kan opbygge en effektiv søgeordsliste her. Du kan også finde mere inspiration til forbedring af din søgeordsliste ved at se dette gratis videoselvstudie fra AdWords Online Universitetet. Og sidst men ikke mindst kan du finde flere nyttige oplysninger om dette emne i AdWords Begyndervejledning i AdWords-hjælp.
Hold øje med næste indlæg i denne blogserie for begyndere.
Skrevet af Kristin Sarstedt & Frans Østergård – Inside AdWords-teamet
Et søgeord er det udtryk, du bruger (ord eller sætning) for at din annonce skal blive udløst blandt de sponsorerede links. Det er vigtigt at overveje, hvilke søgeudtryk kunderne bruger, når de søger på internettet, og bruge det som inspiration til de søgeord, du vil føje til i din konto. Når du har føjet nye søgeord til i din konto, er der et par tommelfingerregler, der er vigtige at være opmærksom på:
- Når søgeordene begynder at modtage trafik, skal du midlertidigt standse søgeord, der har mere end 100 visninger og samtidigt en CTR, der er lavere end 1 %. Ellers vil det kunne påvirke kvalitetsresultatet af søgeordene negativt.
- Brug 2 - 3 ord i konstruktionen af dit søgeord, da ét ord ofte er for generelt og ikke specifikt nok. Hvis du f.eks. sælger brugte biler, er det godt at have sætningen "brugte biler" som søgeord i stedet for blot "bil". Hvis du bare har "bil" som søgeord, kan du udløse alt muligt lige fra "legetøjsbil" til "ny bil" eller "billakering".
- Brug søgeord, der benyttes i annonceteksten, og som relaterer til annoncen, produktet og den destinationsside, du vil annoncere for.
- Med et højere kvalitetsresultat, kan du også annoncere mere med det samme budget.
- Skriv søgeordene i både ental og flertal , så du dækker alle søgeudtrykkene.
Hvad er fordelene ved at gøre dette? Som udgangspunkt skaber mere specifikke søgeord med højere relevans flere klik, hvilket igen fører til flere kunder på dit websted. Det betyder også, at din marketing bliver mere målrettet, og at du betaler for klik fra kunder, der er relevante for din forretning. Endelig får du bedre kontrol over det budskab, du vil have ud.
Vi håber, at du vil kunne bruge disse tip, når du annoncerer med AdWords. Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du kan opbygge en effektiv søgeordsliste her. Du kan også finde mere inspiration til forbedring af din søgeordsliste ved at se dette gratis videoselvstudie fra AdWords Online Universitetet. Og sidst men ikke mindst kan du finde flere nyttige oplysninger om dette emne i AdWords Begyndervejledning i AdWords-hjælp.
Hold øje med næste indlæg i denne blogserie for begyndere.
Skrevet af Kristin Sarstedt & Frans Østergård – Inside AdWords-teamet

