AdWords for begyndere – Del 2
18. februar 2011
Som del to i vores serie for begyndere eller annoncører, der blot skal have lidt repetition af det grundlæggende i AdWords, skal vi se på, hvad det er vigtigt at være opmærksom på, når det kommer til annonceteksten.
Annonceteksten er det, som kunderne ser blandt de sponsorerede links, når de søger efter dit produkt eller din tjeneste. Du kan opfatte annoncen som broen mellem brugerens behov og dit produkt eller din tjeneste. For at gøre denne bro så relevant som muligt, kan du følge tommelfingerreglerne nedenfor:
- Det er vigtigt, at der er en klar sammenhæng mellem annoncetekst, søgeord og destinationsside.
- Skriv det første bogstav i hvert enkelt ord med stort for at opnå bedre synlighed.
- Brugen af relevante søgeord og annoncerede webadresser forøger relevansen og gør det lettere for brugeren at se, hvor annoncen fører ham eller hende hen.
- Et link fra annoncen gennem destinationswebadressen og hen til siden med det specifikke produkt, som annoncen promoverer.
- Søgeordsindsættelse giver et bedre CTR. Men husk ikke at bruge det, når søgeordene indeholder stavefejl.
- Brug en stærk opfordring til handling (Køb nu!) i annonceteksten og indsæt specialtilbud og prisoplysninger.
Hvis du følger rådene ovenfor, vil du opnå flere fordele. Du vil f.eks. være i stand til at vise annoncerne for den rette målgruppe, da den relevante annoncetekst vil være synlig i overensstemmelse med kundens søgeforespørgsel. Og ved hjælp af annonceteksten kan du motivere kunderne til at gribe til handling, og ved at linke direkte til de rette produkter får du kunden tættere på købsbeslutningen. Derfor skulle alle disse forslag føre til flere konverteringer og mere salg.
Vi håber, at du vil kunne bruge disse tips, når du annoncerer med AdWords. Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du optimerer din annoncetekst her, og husk at gå hen på AdWords Begyndervejledning i AdWords-hjælp for at få flere oplysninger og vejledning, og der er også vores gratis videoselvstudie fra AdWords Online Universitet. Og sidst men ikke mindst, husk at holde øje med næste indlæg i denne blogserie for begyndere.
Skrevet af Kristin Sarstedt & Frans Østergård – Inside AdWords-teamet
Annonceteksten er det, som kunderne ser blandt de sponsorerede links, når de søger efter dit produkt eller din tjeneste. Du kan opfatte annoncen som broen mellem brugerens behov og dit produkt eller din tjeneste. For at gøre denne bro så relevant som muligt, kan du følge tommelfingerreglerne nedenfor:
- Det er vigtigt, at der er en klar sammenhæng mellem annoncetekst, søgeord og destinationsside.
- Skriv det første bogstav i hvert enkelt ord med stort for at opnå bedre synlighed.
- Brugen af relevante søgeord og annoncerede webadresser forøger relevansen og gør det lettere for brugeren at se, hvor annoncen fører ham eller hende hen.
- Et link fra annoncen gennem destinationswebadressen og hen til siden med det specifikke produkt, som annoncen promoverer.
- Søgeordsindsættelse giver et bedre CTR. Men husk ikke at bruge det, når søgeordene indeholder stavefejl.
- Brug en stærk opfordring til handling (Køb nu!) i annonceteksten og indsæt specialtilbud og prisoplysninger.
Hvis du følger rådene ovenfor, vil du opnå flere fordele. Du vil f.eks. være i stand til at vise annoncerne for den rette målgruppe, da den relevante annoncetekst vil være synlig i overensstemmelse med kundens søgeforespørgsel. Og ved hjælp af annonceteksten kan du motivere kunderne til at gribe til handling, og ved at linke direkte til de rette produkter får du kunden tættere på købsbeslutningen. Derfor skulle alle disse forslag føre til flere konverteringer og mere salg.
Vi håber, at du vil kunne bruge disse tips, når du annoncerer med AdWords. Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du optimerer din annoncetekst her, og husk at gå hen på AdWords Begyndervejledning i AdWords-hjælp for at få flere oplysninger og vejledning, og der er også vores gratis videoselvstudie fra AdWords Online Universitet. Og sidst men ikke mindst, husk at holde øje med næste indlæg i denne blogserie for begyndere.
Skrevet af Kristin Sarstedt & Frans Østergård – Inside AdWords-teamet