Som del tre i vores serie for begyndere eller annoncører, der blot skal have lidt repetition af det grundlæggende i AdWords, skal vi se på, hvad det er vigtigt at være opmærksom på, når det kommer til målretning af annoncen.

Med det rette
sprog- og den rette geografiske målretning, kan du målrette dine annoncer på kampagneniveau for at sikre dig, at du når ud til de kunder, der er relevante for din forretning. Vi har derfor sammensat en række tommelfingerregler, der kan være fornuftige at følge.

- Vi vil anbefale, at du kun fokuserer på
et enkelt fremmedsprog pr. kampagne + dansk. F.eks. det sprog, som annoncen er skrevet på og som tales i det målrettede land, og dansk på grund af browserens standardindstillinger, og fordi folk har en tendens til at søge med google.com i stedet for med deres eget lands browser.
- Husk, at holde styr på din geografiske målretning. Det er især vigtigt, hvis du er en virksomhed, der søger lokale kunder i et bestemt område.

Fordelene
ved at følge disse gode råd er:
- Du kan kun målrette mod de relevante områder, hvor dine annoncer skal være synlige
- Målret dine annoncer både globalt og lokalt
- Du kan målrette mod f.eks. engelsktalende i Spanien
- Du kan udvælge dit eget område at målrette mod (lokal virksomhed)

Vi håber, du kan bruge disse tips, når du skal annoncere med AdWords. Husk at gå hen på
AdWords Begyndervejledning i AdWords-hjælp for at få flere oplysninger og vejledning. Og sidst men ikke mindst, husk at holde øje med næste indlæg i denne blogserie for begyndere.


Skrevet af Kristin Sarstedt – Inside AdWords-teamet