AdWords for begyndere – Del 5
7. marts 2011
Som del fem i vores serie for begyndere eller annoncører, der blot skal have lidt repetition af det grundlæggende i AdWords, skal vi se på, hvordan annoncerangering og kvalitetsresultat fungerer i Søgenetværket.
Hvordan annoncerne er placeret blandt de sponsorerede links, og hvad du kan gøre for at forbedre annoncerangeringen - det er spørgsmål, som mange af vores annoncører stiller sig selv. En søgeordsmålrettet annonce rangeres på en søgeresultatside ud fra de matchede søgeords maksimumpris pr. klik (CPC) og kvalitetsresultat. Kvalitetsresultatet er baseret på den aktuelle effektivitet af søgeordet og din annonce, hvor relevant de to er i forhold til søgeforespørgslen samt andre relevante faktorer.
Annoncerangering = CPC-bud × kvalitetsresultat
For at opnå den bedst mulige annoncerangering og dermed en højere placering er det vigtigt at:
- Have relevante søgeord og en relevant annoncetekst, et stærkt CTR på Google, og et højt CPC-bud. Det kan du opnå, hvis du får søgeord, destinationsside og annoncetekst til at passe sammen.
- Sørg for, at dit websted overholder vores Retningslinjer for destinationssider af hensyn til kvaliteten.
- Det er meget vigtigt for Google at give vores brugere relevante oplysninger og give dem en positiv brugeroplevelse, og det er netop det, vi bruger kvalitetsresultatet til. Derfor skal kvalitetsresultatet være højt, inden en annonce kan rangeres op i topposition.
- Sponsorerede links og naturlige søgeresultater fungerer uafhængigt af hinanden. Hvis du ønsker hjælp til SEO, kan du benytte disse "Retningslinjer for webmastere" til vejledning.
Ved at følge ovenstående tommelfingerregler skulle du ikke blot kunne opnå et bedre kvalitetsresultat, men du skulle også kunne opnå en højere annoncerangering, og samtidig kan dine udgifter pr. klik sættes ned. Med andre ord kan du med et højere kvalitetsresultat opnå flere annoncer for dit aktuelle budget.
Vi håber, at du vil kunne bruge disse tips, når du annoncerer med AdWords. Husk at besøge AdWords Begyndervejledning i AdWords-hjælp for at få flere oplysninger og vejledninger. Du kan også se det gratis selvstudie i AdWords Online Universitet og lære endnu mere om annoncerangering. Og sidst men ikke mindst, husk at holde øje med næste indlæg i denne blogserie for begyndere.
Skrevet af Kristin Sarstedt – Inside AdWords-teamet
Hvordan annoncerne er placeret blandt de sponsorerede links, og hvad du kan gøre for at forbedre annoncerangeringen - det er spørgsmål, som mange af vores annoncører stiller sig selv. En søgeordsmålrettet annonce rangeres på en søgeresultatside ud fra de matchede søgeords maksimumpris pr. klik (CPC) og kvalitetsresultat. Kvalitetsresultatet er baseret på den aktuelle effektivitet af søgeordet og din annonce, hvor relevant de to er i forhold til søgeforespørgslen samt andre relevante faktorer.
Annoncerangering = CPC-bud × kvalitetsresultat
For at opnå den bedst mulige annoncerangering og dermed en højere placering er det vigtigt at:
- Have relevante søgeord og en relevant annoncetekst, et stærkt CTR på Google, og et højt CPC-bud. Det kan du opnå, hvis du får søgeord, destinationsside og annoncetekst til at passe sammen.
- Sørg for, at dit websted overholder vores Retningslinjer for destinationssider af hensyn til kvaliteten.
- Det er meget vigtigt for Google at give vores brugere relevante oplysninger og give dem en positiv brugeroplevelse, og det er netop det, vi bruger kvalitetsresultatet til. Derfor skal kvalitetsresultatet være højt, inden en annonce kan rangeres op i topposition.
- Sponsorerede links og naturlige søgeresultater fungerer uafhængigt af hinanden. Hvis du ønsker hjælp til SEO, kan du benytte disse "Retningslinjer for webmastere" til vejledning.
Ved at følge ovenstående tommelfingerregler skulle du ikke blot kunne opnå et bedre kvalitetsresultat, men du skulle også kunne opnå en højere annoncerangering, og samtidig kan dine udgifter pr. klik sættes ned. Med andre ord kan du med et højere kvalitetsresultat opnå flere annoncer for dit aktuelle budget.
Vi håber, at du vil kunne bruge disse tips, når du annoncerer med AdWords. Husk at besøge AdWords Begyndervejledning i AdWords-hjælp for at få flere oplysninger og vejledninger. Du kan også se det gratis selvstudie i AdWords Online Universitet og lære endnu mere om annoncerangering. Og sidst men ikke mindst, husk at holde øje med næste indlæg i denne blogserie for begyndere.
Skrevet af Kristin Sarstedt – Inside AdWords-teamet