AdWords for begyndere – Del 7
21. marts 2011
Som del syv i vores serie for begyndere eller annoncører, der blot skal have lidt repetition af det grundlæggende i AdWords, skal vi se på fordelene ved Annonceeksempelværktøj og på, hvordan du kan bruge det.
Annonceeksempelværktøj giver dig mulighed for at se dine annoncer, som de ville blive vist på en almindelig Google-søgeresultatside, uden at det tæller som ekstra visninger på dine annoncer. Hvis du i stedet ville søge efter dine annoncer direkte på Søgenetværket uden at klikke på dem, vil antallet af visninger stige, mens antallet af klik ikke vil ændre sig, og netop det kan sænke dit kvalitetsresultat.
Når du bruger Annonceeksempelværktøj, er det vigtigt at sikre sig, at indstillingerne i værktøjer er i overensstemmelse med dine kampagneindstillinger.
Annoncen vil sandsynligvis ikke blive vist, hvis:
• CPC eller kvalitetsresultat er for lavt
• Det daglige budget er opbrugt
• Hvis brugeren ikke kan lokaliseres i det målrettede område
• Annoncens placering er på den anden søgeside
• Målsprog er ikke det samme som brugerne i indstillingerne til Google-brugergrænsefladen.
• Annoncen er ved at blive gennemgået, eller den er afvist
Vi håber, at du vil kunne bruge disse tip, når du annoncerer med AdWords. Husk at gå hen på AdWords Begyndervejledning i AdWords-hjælp for at få flere oplysninger og vejledning. Du kan også besøge AdWords Online Universitet og se dette gratis selvstudie om forskellige årsager til, at du ikke kan se dine annoncer. Og sidst men ikke mindst, husk at holde øje med næste indlæg i denne blogserie for begyndere.
Skrevet af Kristin Sarstedt – Inside AdWords-teamet
Annonceeksempelværktøj giver dig mulighed for at se dine annoncer, som de ville blive vist på en almindelig Google-søgeresultatside, uden at det tæller som ekstra visninger på dine annoncer. Hvis du i stedet ville søge efter dine annoncer direkte på Søgenetværket uden at klikke på dem, vil antallet af visninger stige, mens antallet af klik ikke vil ændre sig, og netop det kan sænke dit kvalitetsresultat.
Når du bruger Annonceeksempelværktøj, er det vigtigt at sikre sig, at indstillingerne i værktøjer er i overensstemmelse med dine kampagneindstillinger.
Annoncen vil sandsynligvis ikke blive vist, hvis:
• CPC eller kvalitetsresultat er for lavt
• Det daglige budget er opbrugt
• Hvis brugeren ikke kan lokaliseres i det målrettede område
• Annoncens placering er på den anden søgeside
• Målsprog er ikke det samme som brugerne i indstillingerne til Google-brugergrænsefladen.
• Annoncen er ved at blive gennemgået, eller den er afvist
Vi håber, at du vil kunne bruge disse tip, når du annoncerer med AdWords. Husk at gå hen på AdWords Begyndervejledning i AdWords-hjælp for at få flere oplysninger og vejledning. Du kan også besøge AdWords Online Universitet og se dette gratis selvstudie om forskellige årsager til, at du ikke kan se dine annoncer. Og sidst men ikke mindst, husk at holde øje med næste indlæg i denne blogserie for begyndere.
Skrevet af Kristin Sarstedt – Inside AdWords-teamet