Displayannoncer på den smarte måde
22. marts 2012
Displayannoncering har gennemgået en eventyrlig forvandling i de senere år fra den kedelige og uinspirerende "Klik her!"- bannerannonce til annoncer, der kan være både fængslende og inspirerende og medvirke til at gøre idé (selv idéer fra annoncebranchens tidlige stadie) til virkelighed. Displayannoncering gennemlever i øjeblikket sin storhedstid, og vi mente derfor også, at "visningen" kunne bruge en opdatering. Vi præsenterer derfor i dag nogle ændringer, der er udviklet til at forenkle den måde, som du køber og viser annoncer på via AdWords.
Displayannoncernes nye hjem i AdWords
AdWords-kunder har i de sidste ni år kunnet købe displaykampagner via en grænseflade, der er tilpasset til søgning. Dette kan sammenlignes med at løbe hurtigt i træsko – det lykkes muligvis, men det er meget mere effektivt, hvis du vælger det rigtige par løbesko. Derfor får displayannoncering nu sin egen fane i AdWords. Displaynetværk-fanen, som vi vil implementere i løbet af de kommende uger, er en grænseflade, der er opbygget specifikt til kørsel af displaykampagner, og som vil give dig mulighed for at byde på, målrette mod og optimere displaykampagner fra ét centralt sted. Klik på billedet herunder for at få vist de forskellige målretningsmuligheder på Displaynetværk-fanen.
Et væsentligt forbedret kontekstsystem
Kontekstsystemet, der matcher annoncer med sider på baggrund af søgeord, er omdrejningspunktet for køb af displayannoncer via AdWords. Vi har arbejdet hårdt bag kulisserne for at give dette system dets hidtil mest omfattende forbedring, nemlig muligheden for at kombinere displayannoncernes rækkevidde med søgeannoncernes nøjagtighed via den nye generation af Kontekstmålretning med søgeord. Dette betyder, at du kan finjustere effektiviteten af dine kontekstkampagner helt ned til søgeordsniveau, hvilket igen vil medføre, at du kan tage effektiviteten af dine markedsføringskampagner til helt nye højder. Det er nu nemmere at udvide dine søgekampagner til displaykampagner og mere effektivt at køre de to kampagner på samme tid.
Lad os f.eks. sige, at du kører displaykampagner for et rejsebureau, der tilbyder ferierejser til flere forskellige caribiske øer. Tidligere var det nødvendigt at oprette emnemæssigt knyttede annoncegrupper målrettet mod Cuba og Caribien. Med den nye gennemsigtighed på søgeordsniveau vil du muligvis opleve, at "Cuba ferier" er fire gange så rentabelt for dig som "Caribien ferier". Du kan optimere dine kampagner til at målrette mere dedikeret mod disse meget effektive søgeord og målrette mere konservativt mod "Caribien ferier".
Giver en synlig fordel
Som vi alle ved, siger et billede nogle gange mere end tusind ord (eller en masse tal og fakta). Vi introducerer sammen med Displaynetværk-fanen og kontekstsystemet en ny måde, hvorpå du grafisk kan få vist rækkevidden af dine kampagner og se effekten af denne rækkevidde ved at kombinere flere forskellige målretningstyper, som f.eks. søgeord, placeringer, emner, interesser eller remarketing.
Disse ændringer er nogle af de største skridt til dato på vejen mod at kombinere teknologien fra søgeannoncering med det visuelle udtryk fra displayannonceringen. Vi håber, at dette vil give dig nogle effektive nye værktøjer til at komme tættere på dine kunder og vise endnu mere fængslende og relevante annoncer.
Få flere oplysninger
Inden for de kommende uger vil alle vores annoncører få adgang til den nye Displaynetværk-fane.
- Du kan læse vores artikel i Hjælp til AdWords for at få flere oplysninger om alle de spændende nyheder på fanen Displaynetværk.
Hør Brad Bender, Director of Product Management for Display, forklare nærmere om den nye Displaynetværk-fane og den nye generation af Kontekstmålretning med søgeord.
Skrevet af: Alok Goel, Product Manager Next Gen-Keyword Contextual Targeting, Rebecca Illowsky, Product Manager Display Network Tab og Claire Cui, Principal Engineer
Publiceret af: Christopher Brixen, Inside AdWords