Når dine AdWords-annoncer ud til alle de potentielle kunder, som i øjeblikket søger inspiration til juleindgaveindkøb på internettet? Grafiske billedannoncer placeret på sider relateret til dine produkter er en effektiv metode til at hente disse kunder til dit websted.

Næst i vores række af lyntips til december måned er her en guide til at oprette billedannoncer til indholdsnetværket på kun 15 minutter - udelukkende ved hjælp af et nyt værktøj, AdWords Annonceopretter, som allerede er til rådighed i din AdWords-konto.

Sådan gør du
  1. Vælg 'Ny online-kampagne' fra din kampagneoversigt og vælg 'Start med søgeord' elller 'Start med placeringer'.
  2. Vælg navne til din kampagne og annoncegruppe samt sprog og målretning.
  3. På den næste side vælger du 'Vis Annonceopretter'.
  4. Nu kan du vælge, hvilken skabelon du ønsker at bruge, og derefter vælge farver, tekst og billeder for din annonce.
  5. På næste trin af oprettelsen, kan du vælge hvilke formater, du ønsker at oprette annoncen i. Du kan trygt vælge alle tilgængelige formater. Du betaler ikke for at oprette flere annoncevarianter, men det giver dig derimod den fordel, at AdWords-systemet har mulighed for at vise dine annonce på langt flere forskellige sider på vores indholdsnetværk.
  6. De sidste trin i processen er at vælge relevante søgeord eller specifikke hjemmesider for din kampagne og fastsætte dit budget.
  7. Din nye billedkampagne er klar!
Vi har startet en diskussion i AdWords-forummet, hvor vi gerne vil hjælpe dig med de spørgsmål, du måtte have i forbindelse med at oprette dine billedannoncer. Vi er også interesserede i at høre fra dig, hvis du har tips, som kan hjælpe andre med at oprette gode billedannoncer endnu hurtigere end vores 15 minutter.

Hvis du er interesseret i flere tips til, hvordan du gør din AdWords-annoncering klar til 2009 så følg med her på bloggen op til jul.