Serien Googles indholdsnetværk: Emne 2 – Strategisk budgivning
12. marts 2009

Fleksibel og dynamisk prissætning
Med indholdsnetværket har du altid kontrol over, hvor meget du betaler. Hvis du vil fokusere mere på direkte svar-orienterede mål, f.eks. klik og konverteringer (dvs. salg eller kundeemner), skal du vælge CPC-prissætning. Dermed betaler du kun når brugerne klikker på dine annoncer. Hvis du derimod har mere brandingorienterede mål, f.eks. maksimering af annoncevisninger eller forbedring af dit brands synlighed, bør du i stedet vælge CPM-prissætning. Med CPM betaler du for hver 1000 visninger af annoncen. Når du har angivet dit bud, vil det unikke AdWords-prissætningssystem sikre, at du aldrig betaler for meget: Hver gang du vinder en annonceauktion, reduceres dit bud automatisk, så du kun betaler maks. 6 øre mere end det nødvendige minimum for at bevare din annonceplacering på siden.
Indholdsbudgivning
En anden nøglefunktion ved indholdsnetværket er indholdsbudgivning. Med indholdsbudgivning kan du vælge at betale forskellige priser, når din annonce vises på en webside i indholdsnetværket (end når den vises på Google.dk). Hvis du finder ud af, at du får bedre kundeemner fra indholdsnetværket, kan du bruge indholdsbudgivning til at ændre din annonceringsinvestering i forhold til det. Få flere oplysninger om hvordan du aktiverer indholdsbud.
Smart prissætning
Selvom du ikke aktiverer indholdsbud, vil AdWords-funktionen smart prissætning sørge for, at du får mest muligt ud af din investering. Med smart prissætning reducerer Google automatisk maksimum CPC-buddene for visse sider på indholdsnetværket afhængigt af sandsynligheden for, at disse sider resulterer i salg eller kundeemner for dig. Det betyder igen, at vores system sikrer, at dit annoncebudget bruges på de steder, der sikrer dig det bedste investeringsafkast.
Fuld kontrol over, hvordan du betaler!
Disse forskellige værktøjer til bud- og omkostningsstyring kan sammen hjælpe dig med at sikre, at du får det størst mulige afkast af dine annonceomkostninger, samtidig med at du opnår de bedste resultater.
I vores næste artikel i serien om Googles indholdsnetværk vil vi se på den ekstra fleksibilitet, du har, når du skal vælge, hvordan du vil levere din meddelelse til brugerne, uanset om det sker gennem tekst-, billed- eller videoannoncer.
Hvis du allerede er AdWords-annoncør og ønsker flere oplysninger om at vise annoncer på indholdsnetværket, kan du i mellemtiden klikke her for at få flere oplysninger. Hvis du ikke er AdWords-annoncør, men overvejer at blive det, kan du følge dette link.