Displayannonceværktøjet har fået global rækkevidde og flere opdateringer
28. maj 2009
For et par måneder siden skrev vi lidt om displayannonceværktøjet her på bloggen. Vi lancerede displayannonceværktøjet for omkring 7 måneder siden og det har været meget benyttet siden da. Nu er det tid til at opsummere hvad vi har opnået indtil nu og oplyse om de nyeste funktioner.
Dette har vi opnået:
Dette har vi opnået:
- Global tilgængelighed: Vores teknikere er nu på plads, så skabelonerne har støtte i teksten på næsten alle sprog AdWords-support. Det gør at vi nu har iværksat værktøjet på over 40 sprog i mere end 100 lande verden over. Den vigtigste undtagelse er sprog som er skrevet "fra-højre-mod-venstre" som hebraisk og arabisk. Dette skyldes en teknisk begrænsning i Flash 9, som vi tror vil blive behandlet, som Flash 10 vinder større markedsandele i de kommende måneder.
- Skabeloner til enhver brug: Vi har nu over 90 modificerbare skabeloner med design der er tilpasset de lokale højtider og årstider, særlige sektorer som detailhandel og den finansielle sektor, rige medier og video. Skabelonerne kan tilpasses til alle formål, så du kan være lige så kreativ som du har lyst til. Vi har også opsat flere skabeloner for tekst uden billeder, som har vist sig at være et populært valg, fordi mange annoncører ikke bruge billeder i deres annoncer.
- Valg af skrifttyper: Da vi udvikler flere muligheder for tilpasning til hver af skabelonerne, har vi nu lanceret muligheden for at vælge mellem flere forskellige fonte til dine tekst linjer. Vi registrerer automatisk en skrifttype, der virker for de tegn du skriver, herunder ikke-latinske bogstaver. Dette gør det nemmere for dig at designe annoncer, der opfylder dine branding retningslinjer og gør annoncerne mere synlige.
- Nye Skabeloner: Hvis du ikke har checket displayannonceværktøjets galleri de sidste par uger, er du sandsynligvis glip af mindst 40 af vores nyeste modeller. Blandt de seneste tilføjelser er skabeloner til Fars Dag, sommersæsonen, nye design til rejser, underholdning, finans-og detailhandel, og flere rige medie skabeloner.
- Flere Skabeloner: Vi er ved at udvikle endnu flere modificerbare skabeloner - både generelle skabeloner til alle formål samt sæsonbestemte og industri-specifikke skabeloner. Vi vil også indføre innovative rige medie og video-baserede skabeloner i de kommende måneder.
- Ændringer af videoannoncer: Modellen klikbare videoannoncer, som vi lancerede for et par uger siden, vil snart blive standard interfacet til at skabe sådanne annoncer i AdWords. Vi sløjfer den eksisterende grænseflade, som du hidtil har åbnet ved at klikke på "videoannonce" som format indstilling. Alle der bruger klikbare videoannoncer vil blive informeret om konsekvenserne af denne ændring i de kommende uger. Vi vil også opdatere indholdet i Hjælp for at afspejle eventuelle ændringer i rapporteringen af disse annoncer, f.eks afspilningernes hyppighed, der er omfattet af statistikken over videoannoncernes "interaktion frekvens".