Den nye grænseflade hjælper dig med at fokusere på de data, der er vigtigst for dig, med værktøjer som filtre og kolonner, der kan tilpasses. Men ville det ikke være fantastisk, hvis du i stedet for at skulle søge efter vigtige ændringer i dine målinger, kunne få besked, når en vigtig ændring sker?

Det er derfor, vi har frigivet en ny funktion, der hedder tilpassede underretninger. Tilpassede underretninger hjælper dig med at holde styr på din kontos effektivitet ved at give dig besked, når der sker vigtige ændringer på din konto.

F.eks. hvis du nu ville vide, hvornår der var en stigning i visninger for et af dine brandede søgeord? Naviger helt enkelt til din annoncegruppe for brandede søgeord og klik på Flere handlinger på fanen Søgeord, og derefter Opret en tilpasset underretning.


I vores første eksempel vil du gerne have besked, når visninger i en annoncegruppe stiger med mere end 20 % over den foregående dag. Du kan nemt definere en underretning til at gøre det.
Som et andet eksempel vil du måske gerne have besked, når en kampagne er tæt på at ramme budgettet. For at indstille denne underretning skal du først navigere til Alle onlinekampagner. Under Flere handlinger skal du vælge Opret en tilpasset underretning. Du kan indstille en ">90 % af det daglige budget brugt"-underretning for en valgt kampagne eller for hver kampagne på din konto.

Modtagelse af underretninger

Når du har indstillet en underretning, vil AdWords holde øje med ændringer. Efter en underretning er blevet udløst, vil du se den i sektionen Meddelelser øverst på din konto. Du kan derefter annullere underretningen fra dine meddelelser eller klikke på Vis for at se de dele af din konto, der udløste beskeden. Hvis du indstiller en e-mail-besked, behøver du ikke engang at logge ind. Du får tilsendt en e-mail, når de vigtige ændringer sker.

Administation af dine tilpassede underretninger

For at se de underretninger du allerede har indstillet, skal du vælge Administrer tilpassede underretninger under menuen Flere handlinger. Du kan se alle de underretninger, du har indstillet for din konti, ved først at navigere til fanen Kampagner i Alle onlinekampagner.

Når du administrerer dine underretninger, kan du lave en række ændringer, som at sætte en underretning på pause eller slette den. Du kan også redigere en underretnings indstillinger ved at bruge direkte redigering. Endelig kan du slå e-mail-beskeder til eller fra for en bestemt underretning.

Tilpassede underretninger er en af vores favoritfunktioner i den nye AdWords-grænseflade, og vi er begejstrede for alle de forskellige måder, du kan bruge dem på. Så næste gang du vil holde nøje øje med din konto, skal du huske, at AdWords kan holde et vågent øje for dig.