Ny grænseflade om torsdagen: Administration af søgeord og rapporten Søgninger
23. juli 2009
I denne uges artikel vil vi se nærmere på fanen Søgeord i den nye AdWords-grænseflade. På fanen Søgeord vises søgeordene i din konto. Ligesom i den tidligere AdWords-grænseflade kan du tilføje, redigere og oprette nye søgeord på fanen Søgeord i din konto. Den nye grænseflade går dog et skridt videre med søgeordsadministration med de nye udrulningsfaner. Der findes nu en søgeordsfane på hvert niveau i din konto, så du kan se søgeordene for en hel kampagne eller endda på tværs af alle kampagner på en enkelt liste. Dette er nyttigt, hvis du f.eks. skal finde dine mest effektive søgeord i hele din konto.
Du kan også ændre dine søgeord direkte fra enhver søgeordsfane. Du kan f.eks. redigere søgeordstypen for et søgeord ved at klikke på søgeordet og derefter vælge den ønskede søgeordstype på rullelisten.

Du kan desuden sætte søgeord på pause og genoptage dem, ændre dig bud eller ændre selve søgeordet på en søgeordsfane i hele din konto. Hvis du vil ændre flere søgeord samtidig, kan du bruge masseredigering. Vælg de søgeord, du vil redigere, og klik derefter på knappen Rediger øverst i tabellen.
En smart funktion ved masseredigering er knappen Kopier ned, som giver dig mulighed for at ændre bud på tværs af flere søgeord. Hvis du f.eks. vil ændre dine bud på tværs af flere søgeord i stedet for at indtaste buddet manuelt for hvert enkelt ord, kan du klikke på knappen Kopier ned ud for det bud, du redigerer. Dit bud kopieres derefter til alle de valgte søgeord. Du kan også kopiere ændringer i søgeordsstatus eller destinationswebadresse.

Du kan også finde mange af de andre funktioner, vi har behandlet de seneste uger, på fanen Søgeord. Hvis du hurtigt vil redigere dine søgeord, skal du huske, at du kan bruge tastaturgenveje. Du kan også bruge kolonner, der kan tilpasses, til at se på bestemte data, du er interesseret i. Og du kan selvfølgelig filtrere dine søgeord, hvilket især er nyttigt, hvis du ser på alle søgeordene i din konto.
En anden funktion, du kan prøve på fanen Søgeord, er segmentering. Hvis du klikker på knappen Filter og visninger og derefter vælger Segmenter efter søgeordstype for forespørgsel, kan du se effektiviteten for hvert af dine søgeord opdelt i fleksible søgeord, søgeordssætninger og eksakte søgeord.
Sådan bruger du rapporten Søgninger
Tidligere på ugen fortalte vi om forbedringerne af rapporten Søgninger, som du kan åbne direkte fra fanen Søgeord i den nye grænseflade.
Denne rapport viser dig de søgeudtryk, der udløste dine annoncer. Hvis du vil se rapporten, skal du vælge de ønskede søgeord, klikke på Se søgeudtryk og derefter klikke på Valgte. Der vises en liste over søgeudtryk, der har udløst dine annoncer for de pågældende søgeord, og målinger som f.eks. CTR og konverteringsfrekvens.
Du kan derefter ændre din konto direkte fra rapporten. Hvis du f.eks. kan se et søgeudtryk, der virker passende, kan du føje det til din kampagne. Du skal blot vælge udtrykket og klikke på Tilføj som søgeord. Du kan også angive et specifikt bud og angive søgeordstypen for søgeordet. Hvis du f.eks. kan se et søgeudtryk, der ikke virker passende, kan du tilføje det som et ekskluderet søgeord. Når du tilføjer ekskluderede søgeord, er det bedst at vente på data. Du bør ikke ekskludere et søgeord for hurtigt, da du derved kan gå glip af relevant trafik. Du kan også prøve at bruge et lavere bud eller mere målrettet annoncetekst, inden du helt udelukker det.
Når du bruger denne rapport, kan det være fristende at ændre søgeord, der kun har ét eller to klik. Hvis du vil få mest muligt ud af rapporten Søgninger, anbefaler vi, at du fokuserer på søgeordene med flest visninger og klik. Det er her, du vil få størst udbytte af dine ændringer.
Din mening om den nye grænseflade
Brugere har allerede givet os masser af nyttige tilbagemeldinger om det, du kan lide i den nye grænseflade, f.eks. administration af indholdsnetværk og hurtigere kontonavigation, og ting der stadig skal forbedres.
Vi fortsætter arbejdet med at forbedre den nye AdWords-grænseflade ud fra dine tilbagemeldinger. Fortsæt endelig med at sende os feedback om den nye grænseflade ved hjælp af linket Send feedback i øverste hjørne af din konto. Dine tilbagemeldinger er af stor betydning for os i arbejdet for at forbedre den nye AdWords-grænseflade.
Du kan også ændre dine søgeord direkte fra enhver søgeordsfane. Du kan f.eks. redigere søgeordstypen for et søgeord ved at klikke på søgeordet og derefter vælge den ønskede søgeordstype på rullelisten.

Du kan desuden sætte søgeord på pause og genoptage dem, ændre dig bud eller ændre selve søgeordet på en søgeordsfane i hele din konto. Hvis du vil ændre flere søgeord samtidig, kan du bruge masseredigering. Vælg de søgeord, du vil redigere, og klik derefter på knappen Rediger øverst i tabellen.
En smart funktion ved masseredigering er knappen Kopier ned, som giver dig mulighed for at ændre bud på tværs af flere søgeord. Hvis du f.eks. vil ændre dine bud på tværs af flere søgeord i stedet for at indtaste buddet manuelt for hvert enkelt ord, kan du klikke på knappen Kopier ned ud for det bud, du redigerer. Dit bud kopieres derefter til alle de valgte søgeord. Du kan også kopiere ændringer i søgeordsstatus eller destinationswebadresse.

Du kan også finde mange af de andre funktioner, vi har behandlet de seneste uger, på fanen Søgeord. Hvis du hurtigt vil redigere dine søgeord, skal du huske, at du kan bruge tastaturgenveje. Du kan også bruge kolonner, der kan tilpasses, til at se på bestemte data, du er interesseret i. Og du kan selvfølgelig filtrere dine søgeord, hvilket især er nyttigt, hvis du ser på alle søgeordene i din konto.
En anden funktion, du kan prøve på fanen Søgeord, er segmentering. Hvis du klikker på knappen Filter og visninger og derefter vælger Segmenter efter søgeordstype for forespørgsel, kan du se effektiviteten for hvert af dine søgeord opdelt i fleksible søgeord, søgeordssætninger og eksakte søgeord.
Sådan bruger du rapporten Søgninger
Tidligere på ugen fortalte vi om forbedringerne af rapporten Søgninger, som du kan åbne direkte fra fanen Søgeord i den nye grænseflade.
Denne rapport viser dig de søgeudtryk, der udløste dine annoncer. Hvis du vil se rapporten, skal du vælge de ønskede søgeord, klikke på Se søgeudtryk og derefter klikke på Valgte. Der vises en liste over søgeudtryk, der har udløst dine annoncer for de pågældende søgeord, og målinger som f.eks. CTR og konverteringsfrekvens.
Du kan derefter ændre din konto direkte fra rapporten. Hvis du f.eks. kan se et søgeudtryk, der virker passende, kan du føje det til din kampagne. Du skal blot vælge udtrykket og klikke på Tilføj som søgeord. Du kan også angive et specifikt bud og angive søgeordstypen for søgeordet. Hvis du f.eks. kan se et søgeudtryk, der ikke virker passende, kan du tilføje det som et ekskluderet søgeord. Når du tilføjer ekskluderede søgeord, er det bedst at vente på data. Du bør ikke ekskludere et søgeord for hurtigt, da du derved kan gå glip af relevant trafik. Du kan også prøve at bruge et lavere bud eller mere målrettet annoncetekst, inden du helt udelukker det.
Når du bruger denne rapport, kan det være fristende at ændre søgeord, der kun har ét eller to klik. Hvis du vil få mest muligt ud af rapporten Søgninger, anbefaler vi, at du fokuserer på søgeordene med flest visninger og klik. Det er her, du vil få størst udbytte af dine ændringer.
Din mening om den nye grænseflade
Brugere har allerede givet os masser af nyttige tilbagemeldinger om det, du kan lide i den nye grænseflade, f.eks. administration af indholdsnetværk og hurtigere kontonavigation, og ting der stadig skal forbedres.
Vi fortsætter arbejdet med at forbedre den nye AdWords-grænseflade ud fra dine tilbagemeldinger. Fortsæt endelig med at sende os feedback om den nye grænseflade ved hjælp af linket Send feedback i øverste hjørne af din konto. Dine tilbagemeldinger er af stor betydning for os i arbejdet for at forbedre den nye AdWords-grænseflade.