Glæden ved at dele: nye muligheder for at segmentere, planlægge og e-maile rapporter
10. juni 2010
Når vi opdager noget fantastisk, er vores første tanke at dele det. Hvordan vil du ellers forklare de 56 millioner gange, brugere har set en pandaunge nyse? Deling af de oplysninger, du finder i dine AdWords-rapporter, bør være lige så let som at videresende et YouTube-link, og derfor har vi for nylig frigivet nye valgmuligheder for segmentering, planlægning og e-mailing af data på fanen Kampagner.
Hvis du klikker på knappen Download på værktøjslinjen over dine datatabeller, åbnes en menu med forskellige valgmuligheder for at dele rapporter med andre.

Først skal du navngive din rapport på samme måde som i Rapporter. Dernæst kan du tilføje segmenter for at afsløre forskellige dimensioner af kontoens effektivitet. Tilføj flere segmenter på en gang for at få en endnu dybere opdeling af dine statistikker. Segmentér f.eks. dine kampagner efter enhed og ugedag for at få indsigt i, hvilke dage der er større sandsynlighed for, at dine kunder ser din annonce på deres mobilenheder. Hvert nyt segment, du tilføjer, vises som en separat kolonne i den downloadede rapport.
Derefter har du forskellige valgmuligheder. Du kan nøjes med at downloade din rapport, eksempelvis i formaterne .CSV og .PDF, og personligt levere den til din foretrukne marketingmedarbejder. Du kan også vælge at e-maile dine data direkte fra din Google AdWords konto til en eller alle brugere med rapporteringsadgang i din konto.
Til sidst angiver du, hvor ofte denne rapport skal køres. Hvis du har oprettet et filter for din søgeordsliste, så den f.eks. kun viser de søgeord, der indeholder ordet "gratis", som har kostet dig mere end 200 DKK med en konverteringsfrekvens under 5 %, kan du nu få en ugentlig e-mail med en rapport, der viser dig deres effektivitet. Alle de rapporter, du downloader fra fanen Kampagner, vises i Kontrolpanel og bibliotek, et nyt område, der bruges til at administrere de rapporter og tilpassede underretninger, du har oprettet for din konto.
Disse ændringer er blot de seneste i vores løbende indsats for at forenkle din adgang til rapporter. Vi håber, at flere data i fanen Kampagner og nemmere adgang til avancerede statistikker har gjort det nemmere for dig at se på de forskellige dimensioner af dine kampagne. Når alt kommer til alt, ved du jo aldrig, hvor mange pandaunger der gemmer sig i dine kampagner ...
Skrevet af Devin Sandoz, Product Marketing Manager - Inside AdWords-teamet