Ny grænseflade om torsdagen: Tip til søgeordshåndtering
24. september 2009
Nu da de fleste annoncører udelukkende bruger den nye grænseflade, vil vi gerne dele nogle effektive tip, der virkelig åbner op for den nye grænseflades potentiale.
Fokus på det, der er vigtigt
På fanen Søgeord har du flere værktøjer, der hjælper dig med at holde fokus på det, der er vigtigt for dig.
For det første kan du tilpasse kolonner for kun at vise de målinger, der er vigtige for dig, og i den ønskede rækkefølge. Derefter kan du bruge filtre for at fokusere på søgeord, der opfylder et bestemt kriterium. For eksempel ønsker du måske kun at se på de søgeord, der ikke konverterer godt. Med filtre kan du fokusere på det, der er vigtigt. Du finder eksempler på gode filtre, som du kan prøve, i denne artikel i Hjælp.
Og når du ved, hvad du søger efter, kan du sætte AdWords til at hølde øje. Med tilpassede underretninger kan du fortælle AdWords, at ændringer er vigtige for dig, og få besked, når de finder sted, både på din konto og via e-mail. Med filtre identificerer du f.eks. de søgeord til store mængder, som konverterer bedst. Du kan oprette en underretning for at blive underrettet, hvis konverteringsfrekvensen for disse søgeord falder sammenlignet med sidste uge.
Hvis du arbejder via en Min kundecenter-konto, skal du på nuværende tidspunkt logge direkte ind på en individuel AdWords-konto for at konfigurere tilpassede underretninger.
Ændre mange ting på én gang
Når du har fundet det, der er vigtigt, gør den nye grænseflade det nemmere at foretage masseændringer af dine søgeord. For det første kan du vælge mange søgeord på én gang og klikke på Rediger for at åbne alle felter til redigering. For at spare tid kan du gøre det hele via tastaturet: Vælg søgeord med X, flyt op og ned i rækker med J og K, og tryk på E for at skifte til redigeringstilstand. Hvis du vil vælge en fortløbende liste over søgeord, skal du markere det første søgeord, derefter holde Skift-tasten nede og klikke på det sidste søgeord, der skal markeres.
Når du er i redigeringstilstand kan du afbryde søgeord, justere din maks. CPC, ændre destinationswebadresen og skifte søgeordstype. Du kan også kopiere bud og destinationswebadresse til alle rækker. Vi har også for nylig føjet muligheden for at hæve alle gældende søgeordsbud til deres CPC for første side. Fra redigeringstilstand skal du blot klikke på Udfyld alle CPC'er til bud for første side.
Du kan bruge regnearksredigering til at foretage masseredigeringer. Med regnearksredigering kan du arbejde med dine søgeord, som om du brugte et regneark. Du kan bruge formler, kopiere og indsætte og endda søge og erstatte. Du finder regnearksredigering ved at klikke på Flere handlinger og derefter Rediger regneark. Husk, at regnearksredigering kun kan foretages i en annoncegruppe.
Flytte om på ting
Opretholdelse af en god kontostruktur er en af nøglerne til vellykkede AdWords-kampagner. Så du kan eventuelt flytte om på ting engang imellem for at opnå mere finjusterede, relevante sæt af søgeord og annoncer. Det er hér kopieringsfunktionen viser sig at være smart. Som med regnearksredigering finder du også kopiering under Flere handlinger. Du kan kopiere søgeord til en anden annoncegruppe eller kampagne. Når du kopierer søgeord, har du mulighed for også at kopiere buddet og destinationswebadressen.
Vi håber, at disse tip kan hjælpe dig med at administrere dine søgeord mere effektivt og forbedre dine AdWords-kampagner.
Fokus på det, der er vigtigt
På fanen Søgeord har du flere værktøjer, der hjælper dig med at holde fokus på det, der er vigtigt for dig.
For det første kan du tilpasse kolonner for kun at vise de målinger, der er vigtige for dig, og i den ønskede rækkefølge. Derefter kan du bruge filtre for at fokusere på søgeord, der opfylder et bestemt kriterium. For eksempel ønsker du måske kun at se på de søgeord, der ikke konverterer godt. Med filtre kan du fokusere på det, der er vigtigt. Du finder eksempler på gode filtre, som du kan prøve, i denne artikel i Hjælp.
Og når du ved, hvad du søger efter, kan du sætte AdWords til at hølde øje. Med tilpassede underretninger kan du fortælle AdWords, at ændringer er vigtige for dig, og få besked, når de finder sted, både på din konto og via e-mail. Med filtre identificerer du f.eks. de søgeord til store mængder, som konverterer bedst. Du kan oprette en underretning for at blive underrettet, hvis konverteringsfrekvensen for disse søgeord falder sammenlignet med sidste uge.
Hvis du arbejder via en Min kundecenter-konto, skal du på nuværende tidspunkt logge direkte ind på en individuel AdWords-konto for at konfigurere tilpassede underretninger.
Ændre mange ting på én gang
Når du har fundet det, der er vigtigt, gør den nye grænseflade det nemmere at foretage masseændringer af dine søgeord. For det første kan du vælge mange søgeord på én gang og klikke på Rediger for at åbne alle felter til redigering. For at spare tid kan du gøre det hele via tastaturet: Vælg søgeord med X, flyt op og ned i rækker med J og K, og tryk på E for at skifte til redigeringstilstand. Hvis du vil vælge en fortløbende liste over søgeord, skal du markere det første søgeord, derefter holde Skift-tasten nede og klikke på det sidste søgeord, der skal markeres.
Når du er i redigeringstilstand kan du afbryde søgeord, justere din maks. CPC, ændre destinationswebadresen og skifte søgeordstype. Du kan også kopiere bud og destinationswebadresse til alle rækker. Vi har også for nylig føjet muligheden for at hæve alle gældende søgeordsbud til deres CPC for første side. Fra redigeringstilstand skal du blot klikke på Udfyld alle CPC'er til bud for første side.
Du kan bruge regnearksredigering til at foretage masseredigeringer. Med regnearksredigering kan du arbejde med dine søgeord, som om du brugte et regneark. Du kan bruge formler, kopiere og indsætte og endda søge og erstatte. Du finder regnearksredigering ved at klikke på Flere handlinger og derefter Rediger regneark. Husk, at regnearksredigering kun kan foretages i en annoncegruppe.
Flytte om på ting
Opretholdelse af en god kontostruktur er en af nøglerne til vellykkede AdWords-kampagner. Så du kan eventuelt flytte om på ting engang imellem for at opnå mere finjusterede, relevante sæt af søgeord og annoncer. Det er hér kopieringsfunktionen viser sig at være smart. Som med regnearksredigering finder du også kopiering under Flere handlinger. Du kan kopiere søgeord til en anden annoncegruppe eller kampagne. Når du kopierer søgeord, har du mulighed for også at kopiere buddet og destinationswebadressen.
Vi håber, at disse tip kan hjælpe dig med at administrere dine søgeord mere effektivt og forbedre dine AdWords-kampagner.