I denne serie af indlæg har vi beskrevet en række emner vedrørende Googles indholdsnetværk. Disse indlæg har fokuseret på, hvordan Googles indholdsnetværk giver dig mulighed for at nå ud til dine potentielle kunder, når de gennemser relevant onlinemateriale.

Her er et kort resumé af indlæggene, og hvordan de kan hjælpe dig med at få endnu mere ud af dine annoncer.

Indlæg 1: Introduktion til Googles indholdsnetværk

Selvom søgning er en meget effektiv måde til at nå ud til mange af dine kunder, tilbringer internetbrugere i realiteten op til 95 % af deres onlinetid på andet end søgning, når de browser onlineindhold, som f.eks. nyheder, blogs eller produktanmeldelser. Denne onlinetid udgør en enestående mulighed for at nå ud til endnu flere nye kunder. Det er hér Googles indholdsnetværk kommer ind i billedet.

Indlæg 2: Sådan målretter du mod dine kunder

Googles indholdsnetværk består af millioner af websteder, fra varemærkepublikationer til specielle nichewebsteder, som f.eks. blogs eller fora om bestemte emner. Du opnår de bedste resultater ved primært at vise dine annoncer til brugere, som sandsynligvis er interesserede i dine produkter eller dine tjenester. Googles kontekstmålretningsteknologi målretter automatisk dine annoncer mod relevant indhold på internettet, som matcher din besked til den rigtige målgruppe på det rigtige tidspunkt.

Indlæg 3: Strategisk budgivning

For at sikre, at du opnår en reel effektivitetsbaseret annoncering, betaler du på indholdsnetværket udelukkende for de klik, du har modtaget, og får derved det bedste afkast for pengene. Der er en række værktøjer til budadministration og omkostningsstyring, som kan hjælpe dig med at opnå dette.

Indlæg 4: Sådan vælger du det rigtige annonceformat

Ligesom de tekstannoncer, der vises sammen med relevante søgeresultater på Google.com, vises tekstannoncer på indholdsnetværket sammen med relevant onlineindhold, som brugerne læser.
Du kan også vise billed- og videoannoncer på Googles indholdsnetværk helt uden gebyrer for annoncevisning. Hvis du ikke har billedannoncer, kan Googles nye, gratis værktøj til annoncevisning hjælpe dig med at oprette billedannoncer.

Indlæg 5: Sporing af effektivitet

Uanset hvilket annonceformat du beslutter dig for at bruge, eller hvordan du målretter dine annoncer, har du behov for indsigt i alle dele af din kampagne for at finde den tilgang, der leverer de bedste resultater. Som med Google-søgning får du med Googles indholdsnetværk alle de nødvendige værktøjer til at spore din effektivitet, måle virkningen og optimere din kampagne, så du opnår et bedre afkast.

Tak for din interesse. Hold øje med flere indlæg om Googles indholdsnetværk i fremtiden.

Hvis du ønsker flere oplysninger om indholdsnetværket, kan du læse mere her.